cirek Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Gutten vår vil ikke ha grøt. Er det lenge til man kan begynne med skive? Han er snart 7 mnd. Han er mye mer interessert i vår mat. Spytter bare ut grøten. Kanskje bedre å få noe å tygge på? eller må de begynne med grøt? ca 2 uker siden jeg begynte med grøt. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Neida, de må ikke ha grøt. Prøv med brødskive du. Smør på f.eks. leverpostei og del opp i små biter. Min lillegutt begynte med brød når han var 6,5 mnd gammel, og det gikk kjempefint. Nå spiser han brød med stor appetitt - også med skorpe på. 0 Siter
cirek Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Neida, de må ikke ha grøt. Prøv med brødskive du. Smør på f.eks. leverpostei og del opp i små biter. Min lillegutt begynte med brød når han var 6,5 mnd gammel, og det gikk kjempefint. Nå spiser han brød med stor appetitt - også med skorpe på. Takk for svar! Skal prøve i morgen. Hvor gammel er han nå da? Det er så mye bedre også å ta med en skive i matboksen enn å begynne å lage grøt på tur... Ha en fin sommer!! 0 Siter
Åsemor Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Jenta mi har aldri spist grøt. Hun brakk seg av brødskive så tidlig som 7 mnd, men fikk smaken på most middag (ja, jeg kjøpte middagsglass fra nestlè og småfolk jeg) da hun var ca 7,5 mnd. Da hun var 8,5 mnd begynte hun å klare å spise brødskiver. Trikset var å begynne med bittebittebitte små biter, omtrent bare smuler. Dessuten likte hun godt å ha en skorpe i hånda som hun kunne sutte/tygge på, den ble såpass våt etter hvert at hun fikk i seg små biter. Nå spiser hun ikke skorpe da, for bitene blir for store/harde og hun glemmer å tygge før hun svelger... ellerno. Men svaret er ja, du kan godt gi brødskive. Jeg fikk råd fra helsesøster om å gi varierte pålegg, men gjerne mye leverpostei og litago-prim pga jernet. 0 Siter
Tonette Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Jenta mi begynte å spise brød da hun var 7 mnd. Det gikk veldig fint. Guttungen var ikke fullt så ivrig med brødmaten, så det ble en del middag på han da han ikke lenger ville spise grøten sin. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Takk for svar! Skal prøve i morgen. Hvor gammel er han nå da? Det er så mye bedre også å ta med en skive i matboksen enn å begynne å lage grøt på tur... Ha en fin sommer!! Lillebror er 9 mnd nå. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Snuppa mi fikk smake brødskive for første gang da hun var 4,5 mnd... Men hun fikk det ikke som måltid før hun var 6 mnd. Nå er hun 8 mnd og gumler brød som bare det - og har gjort det lenge! 0 Siter
Liliaceae Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Snuppa mi fikk smake brødskive for første gang da hun var 4,5 mnd... Men hun fikk det ikke som måltid før hun var 6 mnd. Nå er hun 8 mnd og gumler brød som bare det - og har gjort det lenge! fikk hun brødet servert som smuler da? hadde du noe pålegg på? og hvor mye fikk hun den første tiden? hvordan var det med avføringen, hadde hun problemer pga at brødet var tyngre fordøyelig enn morsmelk/erstatning? mange spørsmål dette her, men hadde vært kjekt å vite for jeg har en på ca samme alder.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.