Gå til innhold

Psykomotorisk behandling.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Serafin

Jeg går til psykomotorisk behandling. Det startet jeg med etter fem år i terapi hos psykolog.

Jeg følte at angsten satt igjen i kroppen og jeg ønsket derfor å få gjordt noe med den.

Jeg hadde vondt i kjeven og var sint. Sinnet satt fast der. Jeg har vondt i armen. Venstre arm uten grunn.

Jeg har gått i psyomotorisk terapi bare noen ganger, men mye har skjedd med meg. Jeg slappe av mer. Det klarte jeg heller ikke. Så terapeuten hjelper meg til å slappe av i kroppen.

Hun har øvelser som lærer meg å sette grenser for andre mennesker. Det har jeg heller ikke lært.

Hun lærer meg mye jeg ikke kan om kropp og sjel. Hun vil at jeg skal lære å avgense meg fra andre mennesker. Beskytte meg psykisk.

Jeg har ikke blitt respektert, hun lærer meg å snakke med andre mennesker, bruke rommet i komunikasjonen med andre og til å bli mindre involvert i andre mennesker.

Jeg har lært veldig lite som barn...om dette.

Dette er litt om temaet....

Psykomotorisk behandling er en form for fysioterapi der fysioterapeuten har videreutdanning innen psykomotorisk behandling. Dermed tar behandleren hensyn til både kropp og sinn. Behandleren vet at det fysiske og psykiske henger tett sammen.

Psykomotorisk behandling består ofte av både samtale og øvelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...