Gjest mij Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Poster her også. :-) Jeg aner ikke om dette har med svangerskapet å gjøre, men hadde slike smerter da jeg gikk med lillegutt også, men ikke ellers, så jeg antar det kan ha en sammenheng. Jeg er bare i 12 uke, så i så fall må det være en hormonell innvirkning på nakken. Og jeg tenker litt - hvorfor ikke? Bekkenløsning er jo også hormonelt. Har problemer med å sove, har slik ergonomisk nakkepute også, men den gjør bare ting verre. Prøver å sove uten pute, men det er heller ikke noe godt. Blir til at jeg kaster og vrir på meg uendelige mange ganger pr natt, dytter på puta, veksler på å ligge med og uten. Kan en sjelden gang våkne med total låsning, klarer ikke vri på hodet på flere minutter. Får mye massasje av samboer, både på rygg, skuldre og nakke, men merker ingen bedring. Er bare behagelig å sitte/ligge med hodet bøyd bakover en stund. Sikkert ikke så sunt egentlig, men... Har ikke hodepine pga dette, synes nesten det er litt merkelig, siden nakken føles skikkelig spent. Må ta det opp når jeg kommer til helsesjekk om et par uker, men inntil da vil jeg gjerne ha gode råd - om slikt finnes? Det plager til tider vettet av meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238602-nakkeproblemer-som-f%C3%B8lge-av-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Gratulerer med spiren! Det har jeg ikke hørt før nå. Aner ikke hva nakkeproblemet ditt kommer av, men er jo litt merkelig at det kommer i svangerskapet? bekkenet skal jo forandre seg for at ungen skal få plass til å komme ut, så er mer naturlig med bekkenløsning enn nakklåsning. *fnis* Ville bare anbefalle deg akupunktur jeg! Det har virket kjempegodt på en venninne med stiv nakke og på smerter og stivhet ved brukken ankel på mormoren min. God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238602-nakkeproblemer-som-f%C3%B8lge-av-svangerskap/#findComment-1840792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Gratulerer med spiren! Det har jeg ikke hørt før nå. Aner ikke hva nakkeproblemet ditt kommer av, men er jo litt merkelig at det kommer i svangerskapet? bekkenet skal jo forandre seg for at ungen skal få plass til å komme ut, så er mer naturlig med bekkenløsning enn nakklåsning. *fnis* Ville bare anbefalle deg akupunktur jeg! Det har virket kjempegodt på en venninne med stiv nakke og på smerter og stivhet ved brukken ankel på mormoren min. God bedring! Joda, her er nr 2 på vei, foreløpig beregnet til å komme ut 1. februar :-) Det med hormonell årsak til nakkeplager er kanskje søkt ja, men siden man blir slarkete i leddene pga hormonet relaxin, så kanskje det gjelder nakken også..? Men er faktisk _litt_ bedre i dag, så jeg håper på en bedring.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238602-nakkeproblemer-som-f%C3%B8lge-av-svangerskap/#findComment-1841417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.