Gå til innhold

Nok et trampolinespørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Ny trampolineeier

Hei!

Vi har fått ny trampoline, og ungene er overlykkelige.

Nå er jeg bare litt nysgjerrig på hva slags ferdigheter ungene lærer seg på trampolinen, og i hvilken alder man kan forvente at de gjør de ulike tingene. (tenker på hopp ned på rompa og reise seg opp igjen, salto osv osv,) Da tenker jeg på barn som bruker trampoline regelmesssig.

Ungene her i huset er 2, 5 og 6 år.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238618-nok-et-trampolinesp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine var 5,5 og 7,5 år da vi kjøpte trampoline og 7,5-åringen klarte med en gang å sprette rett opp på beina igjen etter å ha dumpet ned på rumpa. 5,5-åringen klarte det ganske snart hun også. Mor selv derimot er nok for tung i sessen... ;o)

Merker godt bedring i balansen deres når de har fått holde på på Trampeline et par dager.

Gjest togli

Minsten fylte to i mai og har de siste ukene klart å hoppe med samlede bein opp fra duken. Før "letta" hun ikke, men "hoppa" med beina planta på duken.

Jeg tror de to eldste klarte å hoppe og ta sats med rompa (høres litt rart ut når jeg skriver det, men vet ike åssen jeg skal forklare..hehe) når de var rundt 3-4 år gamle.

Salto er forbudt å ta på vår trampoline (det står dessuten forbud mot dette på en lapp på selve trampolina).

Våre unger fikk trampolina først på mai, de er 2, 4 og snart 7 år.

7-åringen klarer det meste! Ned på rumpa og opp igjen, ned på kne og opp igjen, salto (men han har egentlig ikke lov...) + +

4 åringen hopper helt vilt! Ned på kne, ned på rumpa osv. MEn hun klarer ikke å komme opp igjen på føttene.

2-åringen springe rundt, hopper med samla føtter, klarer å hoppe og sette seg, men ruller rundt og stor-skratter istedet for å reise seg... ;-)

7-åringe (skal beg. i 2.kl) har gått hos fysioterapeut pga. dårlig balanse, men allerede etter 1 mnds hyppig bruk av trampolinen så hun stor forskjell på gutten. Han har kommet seg noe fenomenalt!;-)

Og så er det gøy for voksne også..

Annonse

Mine var 5,5 og 7,5 år da vi kjøpte trampoline og 7,5-åringen klarte med en gang å sprette rett opp på beina igjen etter å ha dumpet ned på rumpa. 5,5-åringen klarte det ganske snart hun også. Mor selv derimot er nok for tung i sessen... ;o)

Merker godt bedring i balansen deres når de har fått holde på på Trampeline et par dager.

Her klarer ikke mor å hoppe, for det kiler sånn i magen på vei ned. :P Det er nesten ikke til å holde ut.

Her klarer ikke mor å hoppe, for det kiler sånn i magen på vei ned. :P Det er nesten ikke til å holde ut.

Kiler i magen? Det er da ikke det som er problemet. ;-) Men jeg tisser på meg. Klarer rett og slett ikke å holde igjen når jeg hopper.

Det er nok alderen som gjør det. Hrmf.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...