Gå til innhold

Anbefalte innlegg

minstejenta skal dele rom med mellomstejenta, ikke ennå men om et halvt år eller deromkring.

det vil være for en periode på tja.., ett år eller to, ikke permanent.

lurer litt på hva vi skal gjøre med sengene.

løsning 1:

ha minstejenta på rommet vårt til hun kan ligge i vanlig køyeseng med sengehest, når minstejenta er ca 2-2,5 år. (vil helst ikke ha henne på vårt rom til hun er så gammel da..)

løsning 2:

sette spinkelsengen inn til mellomstejentas rom. men da blir det lite lekeplass synes jeg, for sengene tar jo stor plass.

løsning 3:

finne på noe "lurt", slik at jentene kan dele rom når minstejenta er ca ett år, uten å ha sprinkelsengen inn dit.

finnes det en type køyeseng, der nederste sengen er som en sprinkelseng? eller med en veldig god grind mot den siden som er åpen (og ikke den siden mot veggen..)

hmmm...ikke så god forklaring, men håper dere forstår..

tips tas imot med takk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238649-seng-og-roml%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis jenta er 2-2 1/2 år kan hun vel ligge i en vanlig seng? Det har mi gjort siden ho var 1 1/2. Da nektet hun sprinkelseng lenger. Hun fikk da en helt vanlig seng. Vi har sengehest på den. Og jeg kan si at hun er turbo om natten. Hun reiser seg og kaster seg i søvne. Det har hent at hun har detti utav senga, men det er jo bare ca 30 cm ned, så hvis du passer på er det ikke noe farlig.

Lykke til. Ble litt rotete. er litt rotete i hodet no. GOd natt:-)

Kjøp halvhøy seng til den største, for da kan du ha lekeplass under sengen, også kan minstejenta ligge i sprinkelsengen til hun vokser ut av den.

For så å bygge den halvhøye sengen om til køyseng.

Vi har nylig bestilt stompa-senger til våre småtroll. De er kjempegreie og kan bygges om etter behov.

Halvhøy seng heter cabin basic og de har den hos Bohus.

Annonse

hvis jenta er 2-2 1/2 år kan hun vel ligge i en vanlig seng? Det har mi gjort siden ho var 1 1/2. Da nektet hun sprinkelseng lenger. Hun fikk da en helt vanlig seng. Vi har sengehest på den. Og jeg kan si at hun er turbo om natten. Hun reiser seg og kaster seg i søvne. Det har hent at hun har detti utav senga, men det er jo bare ca 30 cm ned, så hvis du passer på er det ikke noe farlig.

Lykke til. Ble litt rotete. er litt rotete i hodet no. GOd natt:-)

nei, jenta er baby ennå, under 5 måneder :-)

men jeg håper at det er mulig for henne å dele rom med mellomstejenta om ikke altfor lenge. begge de storesøstrene vil gjerne ha minstejenta hos seg.

og jeg synes jo det er for tidlig å legge henne i køyeseng med vanlig sengehest fra hun er ca. 10 mnd....

derfor spørsmålet :-)

Nå vet jg ikke hvor gamle de eldste jentene dine er, men kanskje vår løsning kan være noe å tenke på?

Vi har to gutter, hhv 6,5 og 4 år, samt jente på 4mnd. Guttene har alltid sovet på samme rom, og lillesøster flytter inn dit i disse dager. Fram til nå har dette rommet fungert som både sove- og lekerom. Med litt omrokkeringer ellers i huset, har vi nå frigjort et annet rom som blir innredet som rent lekerom.

Vi valgte denne løsningen bl.a. fordi vi vil at barna skal sove i samme etasje som oss (i tilfelle brann osv), samtidig som lekerommet ligger i tilknytning til kjøkken/stue, og dermed er mer attraktivt som lekearena enn rommet i underetasjen. Det er også greit å slippe å vasse i leker når ungene skal legge seg. Og er det for kaotisk på lekerommet, kan vi bare stenge døra. Dessuten blir det ikke så mye leker på stua lengre.

Nå vet jg ikke hvor gamle de eldste jentene dine er, men kanskje vår løsning kan være noe å tenke på?

Vi har to gutter, hhv 6,5 og 4 år, samt jente på 4mnd. Guttene har alltid sovet på samme rom, og lillesøster flytter inn dit i disse dager. Fram til nå har dette rommet fungert som både sove- og lekerom. Med litt omrokkeringer ellers i huset, har vi nå frigjort et annet rom som blir innredet som rent lekerom.

Vi valgte denne løsningen bl.a. fordi vi vil at barna skal sove i samme etasje som oss (i tilfelle brann osv), samtidig som lekerommet ligger i tilknytning til kjøkken/stue, og dermed er mer attraktivt som lekearena enn rommet i underetasjen. Det er også greit å slippe å vasse i leker når ungene skal legge seg. Og er det for kaotisk på lekerommet, kan vi bare stenge døra. Dessuten blir det ikke så mye leker på stua lengre.

god idé, men jentene mine på 4,5 år og snart 8 år er litt vel sosiale til å kunne sove i samme rom.

når vi er på hytta må de sove sammen, og det er noe styr uten like synes jeg. må legge yngstejentqa først og få henne til å sovne, før vi legger eldstejenta.

enda vi er der ofte, e og ingenting skulle tilsi at det er så "spennende" lenger, ender det alltid opp slik..

god idé, men jentene mine på 4,5 år og snart 8 år er litt vel sosiale til å kunne sove i samme rom.

når vi er på hytta må de sove sammen, og det er noe styr uten like synes jeg. må legge yngstejentqa først og få henne til å sovne, før vi legger eldstejenta.

enda vi er der ofte, e og ingenting skulle tilsi at det er så "spennende" lenger, ender det alltid opp slik..

Skal innrømme at det til tider kan være "festlig" å legge dem, men tror vel at det vil gå greit etter litt tid. Men du må nok regne med en innkjøringsperiode. Kanskje flytte alle inn samtidig, og si de må være stille pga. babyen? Vi har forøvrig en periode nå hvor vi legger mellomsten først, fordi det har vært mye fjolling og spetakkel ved leggetid.

Samtidig ser jeg at de ofte har det veldig koselig ved å dele rom også. Innimellom får de lage "hytte" av underkøya (pledd som henger ned fra overkøya) og sove der sammen. Ganske søtt når fireåringen sovner på armen til seksåringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...