Mihra Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Dette spærsmålet er kanskje litt på siden av ditt felt, men jeg vet ikke hvem jeg skal spørre. Jeg er altså gravid og er nå kommet til termindatoen. Svangerskapet har gått fint. Tar Lamictal og har ikke vært nevneverdig deprimert. Problemet nå er at angsten er i ferd med å ta fullstendig overhånd. Og med angsten følger også depresjonen. Fødselen viser ingen tegn på å være nært forestående, og for hver dag (natt) som går får jeg det verre. Sover omtrent ikke lengre. Etter forrige svangerskap døde jeg nesten etter ett selvmordsforsøk. Ble veldig deprimert. Tåler ikke antideppresiva. Frykten for å bli syk er derfor velbegrunnet. Det jeg lurer på er: Er det noen sjanse for at de vil kunne sette igang fødselen allerede nå, med kun det psykiske som årsak? Om de ikke greier å sette i gang fødselen i løpet av kort tid, vil de da kunne vurdere keisersnitt? Føden er godt informert om min sykdom og har hittil vært veldig flinke. Jeg tror ikke situasjonen kan snu seg før barnet er født, og to uker til tror jeg kan bli katastrofalt. Er det evt bedre at jeg bruker større menger beroligende (har ikke brukt i det hele tatt så langt) frem til fødselen starter av seg selv? Psykiateren min er på ferie lenge ennå, og kan derfor ikke rådføres. Jeg har fått en kontakt på poliklinikken, men denne kjenner meg ikke. Dette er et forsøk på å ta ansvar selv for utviklingen som skjer nå. Men jeg er redd for at de ikke vil forstå alvoret i sykdommen min. Tenkte kanskje du som psykiater har vært borti lignende problemstilling før... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Slikt er vi i kontakt med ganske ofte. Vi/jeg ville tilbudt deg innleggelse på en åpen post med spesialkompetanse på slike problemer. Om slikt tilbud ikke finnes, synes jeg det må være rimelig at en setter i gang fødsel/evt planlegger keisersnitt. Kan du legges inn på fødeavdeling nå? Dette er jo en risikofødsel på linje med mange andre. 0 Siter
Mihra Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Slikt er vi i kontakt med ganske ofte. Vi/jeg ville tilbudt deg innleggelse på en åpen post med spesialkompetanse på slike problemer. Om slikt tilbud ikke finnes, synes jeg det må være rimelig at en setter i gang fødsel/evt planlegger keisersnitt. Kan du legges inn på fødeavdeling nå? Dette er jo en risikofødsel på linje med mange andre. Tror ikke innleggelse på åpen post vil være aktuelt her. Å bli lagt inn på føden vet jeg ikke hvordan funker. Må vel bare prøve å ta kontakt med dem i morra eller noe. Har ikke tenkt på det som risikofødsel. Er kanskje et poeng... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.