Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa

Denne er sikkert ikke like artig i alle familier, men vi lo godt.

Gutten på 6 år har tre kamerater som bor litt her og litt der, da foreldrene er skilte. Dette skjønner ikke guttungen helt, og det hadde tydeligvis vært noen diskusjoner blant ungene mens de lekte.

Vi satt ved lunchbordet, min mann, jeg og våre tre felles barn.

Guttungen utbryter i en oppgitt tone : "Hmmm, æ har _ALDRI_ møtt stefaren min, æ!?!*snøft*"

Vi voksne så litt himmelfalne på hverandre, og begynte å le.

"Det er fordi du ikke har noen stefar, det", svarte vi.

"Hvorfor det?", fortsatte han.

"Fordi mamma og pappa er kjærester. Men hvis det blir sånn at vi flytter fra hverandre, og får nye kjærester, så blir disse nye kjærestene, stemor og stefar til deg", svarte vi.

Neste spørsmål: "Pappa, er du stefar til noen unger, da?"

"Nei, det er jeg ikke"

"Hmmm *furte litt*, ok da...", sa guttungen, litt betuttet over at de andre ungene har noe han ikke har.

Det er kjekt å ha dobbelt opp, nemlig! *hehe*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238668-gullkorn-fra-barnemunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flystripa

*ler*

Tidene har forandra seg, gitt ;-)

Hehe, artig med spørsmål er slett ikke venter skal komme!

Det var så snodig, for guttungen var nærmest irritert, som om han lurte på hvor jeg hadde gjemt denne stefaren hans!?!

Alle kompisene hadde jo sånne stefar'er *flirer*

Hehe, artig med spørsmål er slett ikke venter skal komme!

Det var så snodig, for guttungen var nærmest irritert, som om han lurte på hvor jeg hadde gjemt denne stefaren hans!?!

Alle kompisene hadde jo sånne stefar'er *flirer*

Du får se å skaffe en snart.

Jeg så det var tilbud på REMA 1000. Oppblåsbar, med blomster og konfekt i hånda.

Annonse

Åh!;-) Den var søt, da!

Nei, livet er ikke alltid så enkelt å forstå.

Mi lille snuppe var brudepike i fjor sommer (3 år), og vil så gjerne være brudepike "når" jeg og pappa'n hennes skal gifte oss.

Broren på 6 har hatt "kjæreste" i mange år, og skal gifte seg med henne, påstår han. Da han var 4 spurte han meg om hva det var å gifte seg: Jeg svarte at det gjorde man når man fant noen man var glad i, og som man fikk unger med. "Er du og pappa gift, dere da?" spurte pjokken. "Nei" sa jeg. Da begynte han å stortute. "Da er dere ikke glad i hverandre, da jo!?"

Gjest Flystripa

Åh!;-) Den var søt, da!

Nei, livet er ikke alltid så enkelt å forstå.

Mi lille snuppe var brudepike i fjor sommer (3 år), og vil så gjerne være brudepike "når" jeg og pappa'n hennes skal gifte oss.

Broren på 6 har hatt "kjæreste" i mange år, og skal gifte seg med henne, påstår han. Da han var 4 spurte han meg om hva det var å gifte seg: Jeg svarte at det gjorde man når man fant noen man var glad i, og som man fikk unger med. "Er du og pappa gift, dere da?" spurte pjokken. "Nei" sa jeg. Da begynte han å stortute. "Da er dere ikke glad i hverandre, da jo!?"

*s*

Gjest Debra irl

Sånn er det noen ganger. Min mann har en sønn fra før. Og hans mor (altså eks'en) har fått en ny sønn. Datteren vår syns jo han er såååå søt, men så utrolig kjipt at hun ikke "er noe" i forhold til den nye babyen. Er ikke stesøster engang! Så hun hadde spurt moren om hun kunne få bli "noe", og da ble mor svar skyldig gitt. Ingen av oss hadde vel tenkt på at det skulle bli spurt etter en tittel. men men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...