Gå til innhold

En tur med hester og jenter, men ingen gutter

Anbefalte innlegg

Jente på ferietur en uke, 12 år. Hester og andre dyr - og rideskole. Rideleir uten mor og far.

Hun tok bilder og viste meg, 36 stk. Ingen var tatt ut.

Bildene inneholdt jenter, hester, hus og .... ingen gutter.

Keistein spør: ingen gutter med på turen?

Svar fra frøkna: nei. Keisteisn trentge øre og følsomme øye for kroppspråk ante en forstyrrelse i den ellers rastløse auraen.

Keinsteins trente fotoøye så jenter i alle utviklingstrinn, med og uten sminke. Keinstein mistenkte at denne frøkna ikke var kommet så langt i naturen som andre i klassen. Ved nærmere sjekk viste det seg at det var 14 jenter og 11 gutter med på turen.

I fjor på samme tur var det mange gutter med på bildene, i år var det ingen. Noe har skjedd. På høflig og ledende spørsmål om disse guttene, så ble jeg diskvalifisert fra å se på bilder. Litt betuttet over manglende tillit, resignerte Keisnstein.

Jeg gleder meg til å se på bilder neste år, for å se om guttene har kommet tilbake.

Noen synspunkter på adferden her, dere som har mere innsikt i kvinneverdenen? Den kan være intressant i blant, særlig når den over kanten for barnestadiet og tanker og holdninger begynner å danne seg under all påvirkning og instinkter.

Dette er en mget livlig og tillitsfull jente full av sosial lykke og ikke minst observant og smart.

Fortsetter under...

Hun har vel kommet i en alder hvor det ikke er så normalt å ha venner av motsatt kjønn, og hun tar naturlig nok bare bilder av dem hun "leker" med. Jeg tok heller ikke bilder av så mange gutter da jeg var på speiderleir i den alderen.

Jeg har et annet eksempel som plutselig forandret holdning fra det ene året til det andre. Jeg fikk bakoversveis.

Da jeg fikk henne på glid, så boblet det opp med så mange vanvittig forvirrede kompliserte tanker og holdninger at jeg ble fullstendig satt ut. Ikke et eneste svar hadde jeg på noen av spørsmålene eller problemstillingene. Det var mer enn 10 aktører og et helt menasjeri av intriger, relasjoner og hendelser som ble tolket i hytt og vær. Egentlig morsomt.

Mine egne tanker på den alderen (og fremdeles) er så enkle og rett fram at det blir som å se en hel bolle med spagetti ved siden av en rett og ukokt en. To helt ulike verdener.

Jeg nevner det fordi mange har problemer med å forstå menn generelt. Kanskje de trenger dette bildet av en enkel og en komplisert verden?

Jeg har et annet eksempel som plutselig forandret holdning fra det ene året til det andre. Jeg fikk bakoversveis.

Da jeg fikk henne på glid, så boblet det opp med så mange vanvittig forvirrede kompliserte tanker og holdninger at jeg ble fullstendig satt ut. Ikke et eneste svar hadde jeg på noen av spørsmålene eller problemstillingene. Det var mer enn 10 aktører og et helt menasjeri av intriger, relasjoner og hendelser som ble tolket i hytt og vær. Egentlig morsomt.

Mine egne tanker på den alderen (og fremdeles) er så enkle og rett fram at det blir som å se en hel bolle med spagetti ved siden av en rett og ukokt en. To helt ulike verdener.

Jeg nevner det fordi mange har problemer med å forstå menn generelt. Kanskje de trenger dette bildet av en enkel og en komplisert verden?

Jeg tenkte i hvertfall mange kompliserte tanker i den alderen. :-)

Snacky1365380698

Ja, bare vent til tenårene kommer for fullt. Da kan du hvertfall doble dosen intriger og kompliserte tanker.

Og imens sitter gutta der og skjønner ingenting...

Ja, bare vent til tenårene kommer for fullt. Da kan du hvertfall doble dosen intriger og kompliserte tanker.

Og imens sitter gutta der og skjønner ingenting...

Gutta venter og håper styret skal gå over, så det går an å komme til uten å vikle seg inn i spagettien og bli konfrontert med et uforståelig kaos.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...