Gjest Shopping mee Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hvilken str på klær kan jeg kjøpe når vi skal adoptere fra kina? 0 Siter
siro Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Har ei lita jente fra Kina. Vi fikk henne da hun var 7 1/2 mnd. gammel. Hun var "lang" i forhold til de andre barna som ble hentet i gruppen, men hun har ikke vokst mye. Da vi hentet henne brukte hun 68/74 og nå som hun er 17 mnd. bruker hun fortsatt 74 og har litt sommerklær i 68 som passer greit. De aller fleste barna fra Kina er små av vekst, men selvfølgelig vet jeg om barn som har vært adskillig lengre. Lykke til med shoppingen! Det er en fantastisk følelse. mvh 0 Siter
AAA Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Våre to har vært 14 og 16 mndr ved henting. Eldstemann er liten for alderen ift norskfødte barn. Hun brukte str 74 da vi kom hjem og lenge etterpå. Yngstemann var en lang tynn ting som brukte 74/80, men vokste ut av 74 på veldig kort tid. Hvis du kjøper str 80 så bør det kunne gå bra tror jeg. :-) Lykke til med shopping da! MVH 0 Siter
Kinamamma 2005 Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Jeg hadde kjøpt inn masse piketøy i str 86, og sommertøy i str 92 før tildeling, og regnet med at det kom til å ligge i skapet en god stund før det passet.Vår skatt viste seg å være en stor skjønn jente på 22,5 mnd ved henting. Hun målte da 85 cm, og vekta var 11 kg. Str 86 passet helt fint (90 cm ullundertøy). Nå i en alder av 2,5 år kjøper vi bare klær i str 98/104 og sko i str 25.På 6 mnd har hun vokst 5 cm og lagt på seg 2 kg. Et godt råd jeg fikk var å ikke kjøpe for mange bodyer, da ungene fra Kina tidlig blir renslige og trekker ned bleien selv for å gå på do. Noe som viste seg å stemme også for oss. Bodyer og pysjer i bomull kryper som regel en størrelse i vask. Anbefaler å satse på undertøy i tynt ull. Lykke til i ventetiden! 0 Siter
zitrus Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hei Jeg anbefaler å slukke shoppingtørsten med ting som ikke er størrelsesavhengig inntil du/dere vet alder og størrelsen på barnet. Hvis du søker litt her ser du at str. på kinabarn stadig diskuteres og barna kommer i "alle størrelser og fasonger". Selv om det er bedre med for store klær enn for små, så er det jo ikke noe morsomt med tre oppbrett på buksebein osv.heller. Hvis du ivrer etter å handle, start med dyne, pute, sengetøy, kluter, kremer, smekker, servise osv. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.