Gå til innhold

Nhd: Trenger innleggelse, tror jeg, hvor?

Anbefalte innlegg

Takk for svar.

Jeg har alltid gått i en terapi som legger fokuset på nåtid og fremtid, og det vil jeg fortsette med hvor jeg enn er. Med det som fokus har veien gjennom sorg og konflikter gått via barndom til tider, men jeg vil ikke i en terapi som setter fokus på det bakenforliggende. Med fokus på det bakenforliggende mister man av syne hvorfor man snakker om det bakenforliggende. Med fokus på nåtid og fremtid vet man hvorfor man snakker om det bakenforliggende i blant. Og at det ikke trenger å være en motsetning mellom å være løsningsfokusert og å bevege seg i barndommens irrganger.

Jeg trenger hjelp til å stake en ny kurs. Det er ikke gjort på en dag.

Jeg trenger å tro mer på min overlevelsesevne.

Jeg trenger å ikke være så redd for tanker. Det er bare tanker. Det er ikke handling.

Jeg er ikke emosjonelt ustabil som type, jeg er bare svært langt nede, og detter jeg lengre ned, tar jeg ikke livet av meg. Jeg bare detter ned.

Jeg har snakket med min psykiater. Det var godt, selv om jeg føler jeg bryr ham. Det er følelser. Han er ikke så forbauset over min tilstand nå. Det er også godt å høre.

Jeg skal skrive og skrive. Og snakke med ham igjen om en uke. Jeg klarer meg. Jeg har 1) sobril, 2)en telefon, 3)mat i hus 4)erfaring i å ha det kjipt

Jeg har bestemt meg for å la psykiateren min ta valget om innleggelse. Det er også litt godt. Det blir ikke i dag. Så tar jeg en dag av gangen foreløpig.

Igjen, takk for ditt svar.

Kjære bugge,

Godt å høre at din psykiater er koblet inn.

Jeg har fått inntrykket av at dere er et godt team.

Jeg håper du nå opplever en slags lettelse og trygghet over at han vurderer veien videre, såvel som en eventuell innleggelse.

Jeg håper kontakten med din psykiater demper følelsen av å stå midt i stormen alene.

Dertil håper jeg din følelsesmessig parabol er såpass høyt hevet, at du klarer å fange inn alle de gode vibbene som sendes i din retning fra mange DOLere som ønsker det beste for deg!

Ha en god natt!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...