Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gulrota

Hvordan sover deres barn på ca 4 måneder?

Snuppa vår legger seg alt mellom 21.00 og 22.30...

Hun har startet med grøt på kvelden, i ca kl 19.30, og har spist det en stund, siden erstatning ikke var nok lenger for nesten fire uker siden.

Vi tenkte at siden hun startet med ekstra næring, ville hun starte å sove hele natten, men det vil hun ikke, må ha en flaske melk på natten, dette varierer alt fra 03.30 til 06.00. Da sovner hun igjen, og sover til 08.00-10.00.

Har prøvd å bare gi henne smokk på natten, men da blir hun nesten hysterisk, for hun må ha mat.

Vi prøver å få til et fast leggemønster, men det er ikke lett, for hun finnes jo ikke trøtt når vi gjerne vil hun skal sove for kvelden.

Hun sover ikke veldig mye på dagtid heller, så jeg tror ikke det er noe hinder. Det har hun aldri gjort, så jeg tror ikke hun trenger så mye søvn, som kanskje andre...

Tar gjerne i mot forslag på hvordan jeg skal gå frem...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238765-nattes%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt at hun trenger mat på natta fremdeles. "Ekspertene" sier at først etter at barna er 6 mnd kan de klare seg en natt uten mat.

Synes ellers hun høres veldig grei ut, jeg! Hun sover jo kjempemasse natta.

Skulle man endre noe, så er det å legge henne tidligere. Har dere prøvd det?

Hvis ikke så prøv med et 100% fast kveldsrituale hver eneste kveld. F.eks. starter dere med grøt til kvelden. Så et koselig bad (mange barn blir trøtte av å bade). Litt kos og stell på stellebordet. Kanskje bli smurt inn med en god olje el.l. På med pysj, lese en bok (ja, de liker det når de er så små også) og så kveldsflaska.

Så i seng, samme nattasang hver eneste kveld og så natta.

Hvis dere starter kveldsritualet litt tidligere hver kveld. Kanskje flytter det med 15-30 minutter hver kveld, til dere er rundt kl. 18.30-19.00.

"Risikoen" er at hun våkner tidligere om morgenen, men det er jo vanlig at så små står opp ved 6-tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238765-nattes%C3%B8vn/#findComment-1842590
Del på andre sider

Tror dere må regne med å opp med faska i et par måneder til jeg. Det er ikke uvanlig at de trenger nattmat når de er så små.

Når mine var på den alderen sov de fra ca 23 til ca 7, så la vi dem gradvis tidligere litt etter litt til de hadde leggetid rundt 19:00. Dette gikk ganske av seg selv, da de etterhvert ble trøttere tidligere på kvelden

STorebroren fortsatte å våkne om natta til han var 8 mndr, da tok vi en avvennings"kur" på ham, mens lillesøstra hans sov hele natta fra hun var 6 uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238765-nattes%C3%B8vn/#findComment-1842778
Del på andre sider

min jente på ca 4 mnd legger seg i 20-21 tiden hver kveld. før pleide jeg å amme henne når jeg selv la meg i 23 tiden. men en kveld glemte jeg det bort og hun sov helt til kl 7, dvs 11 timer! det har hun gjort nesten en uke nå.

jeg ammer henne når jeg legger meg, når jeg skjønner at hun kan trenge litt ekstra og f.eks. ser at hun sover urolig, da holder hun uansett ut til morgenen etter.

kanskje det kan være verdt et forsøk?

hva med å gi et ekstra måltid på kvelden med melk? min har økt behov for næring da og ammes tett fra ca kl. 16/17..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238765-nattes%C3%B8vn/#findComment-1842870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...