Gå til innhold

Hvor mye ca veier en "normalvektig" 2 åring?

Anbefalte innlegg

vet det er veldig varierende.. Men grunnen til at jeg er spør er fordi jeg skal kjøpe bæremeis og den jeg har lyst på har maxvekt på 20 kg, og poden veier allerede 12 kg. Vet han ikke kommer til å legge på seg så mye mer nå, men hadde vært kjempedumt hvis jeg bare hadde fått brukt den i år. Hvor gamle kan de forresten være i bæremeisen?

Man orker kanskje ikke mer enn 20 kg på ryggen?

Kjemåpedumt hvis jeg bare får brukt den par uker i år, og nese år er han for stor.

Fortsetter under...

Du kan nok bruke den en god stund til!

Barna strekker seg jo etterhvert, men legger ikke så mye på seg som de gjør i starten. Unger er som regel litt rundere ved 1-2 års alderen enn de er senere og.

Jeg veide vel 19 kg da jeg gikk i første klasse, og 21 da jeg gikk i 3.. og var helt normalvektig.

Annonse

Snuppa blir 6 om en liten mnd og jeg tipper hun er 114 cm / 20 kg. Poden blir 8 om et par mnd og er ca. 125 cm / 22-23 kg, men han er liten og tynn da.

Jeg husker ikke hvor høy jeg var... Men jeg var sikkert på størrelse med snuppa di. :-)

Gjest kløverblomst

Jeg vil tippe at 20 kg er rundt 5-7 års alder. 2-åringer veier ofte 12-15 kg. Dessuten tror jeg din vurdering er korrekt - når barnet passerer 20 kg orker du ikke bære på ryggen lengre uansett. :-)

(Og min 5-åring veier 16,5 kg)

De legger nesten ikke på seg mellom 2 år og 6-7 år i forhold til det de gjorde de første 2 årene!

Min gutt veide f.eks 10 kilo da han var 6 mndr, nå er han 7 år og veier rundt 20 kg.

Søstra hans er 4,5 år og veier 13,5 kg...

Du kan nok trygt kjøpe den bæremeisen ;-)

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...