Gå til innhold

NHD: slutte med medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest Mirandolina

Hvis du nå ikke tror folk snakker om deg på tv-programmer tyder vel det på at medisinene funker?

Så du vil heller være psykotisk fordi du får problemer med å gå ned i vekt?

Skal det så lite til for å bli kaldt psykotisk?

Er jo ikke gøy å legge på seg heller...

Alle får psykotiske trekk om de sover lite og spiser lite,man er ikke schizofren av den grunn...

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nattsvermeren1365380995

13

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• Adriana

1

Gjest "90210"

Hvis du nå ikke tror folk snakker om deg på tv-programmer tyder vel det på at medisinene funker?

Så du vil heller være psykotisk fordi du får problemer med å gå ned i vekt?

Det er ikke så enkelt som du tror da, man kan jo faktisk være kvitt problemene sine.

Det som hjelper best for å bli kvitt "grunnproblemet" er ikke medisin, for det er noe kunstig.

Det beste er å gå uten medisiner, om man er på et visst nivå slik at man klarer å ta til seg terapi.

Gjest "90210"

Kan du ikke prøve å få deg et nettverk da,et dagsenter el?

Du kan jo ikke være totalt isolert fra omverden...hvis jeg er for mye alene...uff ja da begynner ting å skje..

Men har heldigvis familie da,så hvis du er mye alene...kanskje MÅ du bare begynne å få litt sosiale relasjoner?

Det med at du mente de snakket om deg på tv og sånt,hørtes ikke bra ut..det er jo ikke reeellt...er vel medisinene som har tatt bort dette da..vrangforestillingene.

Og slutter du med dem kan det hende du begynner å tenke slik igjen...tror du ikke?

Nei jeg tror faktisk ikke det, ikke om jeg får skikkelig oppfølging...

Gjest Mirandolina

Nei jeg tror faktisk ikke det, ikke om jeg får skikkelig oppfølging...

Forstår deg :)

Du føler vel at de tenker "putt i deg piller,hold kjeft,problem løst"

Slik fungerer det ikke,du er et menneske med menneskelige behov,og du har like mye rett på terapi som alle andre.

Og oppfølging bør jo være en selvfølge,men det er det jo ikke.

Gjest "90210"

Forstår deg :)

Du føler vel at de tenker "putt i deg piller,hold kjeft,problem løst"

Slik fungerer det ikke,du er et menneske med menneskelige behov,og du har like mye rett på terapi som alle andre.

Og oppfølging bør jo være en selvfølge,men det er det jo ikke.

Enig.

Annonse

nattsvermeren1365380995

Nå er jeg ikke "psyk". Nå er jeg bare misfornøyd med meg selv, pluss at jeg ikke har noe nettverk.

Før trodde jeg de snakket om meg på tv-programmer og slikt.

Det betyr allikevel ikke at jeg trenger å bruke medisiner resten av livet!

hei!

gjennom helse og velferd i kommunen din;oppfølgingstjenesten,får du greie på hvor det finnes treffsteder for brukere i psykiatrien.

mange har funnet venner gjennom slike treffsteder. og hvis det er Mental helse der du bor,har de også treffsted.

kan være greit å ha noen å dele erfaringer/opplevelser med,og få info og inspirasjon,finne løsninger..i tillegg til sosialt samvær.:)

du har mye "guts", det er bra,du kommer til å nå målene dine er jeg sikker på!ha det godt:)

nattsvermeren1365380995

Sist gang funket jeg faktisk bedre i noen måneder, før jeg fikk en nedtur. Men jeg fikk jo INGEN TERAPI.

Hadde ingen å snakke med, bare var alene hele tiden. Ikke rart da, vettu.

hei! hvis du ikke blir henvist til terapi : angående terapi,så holdes det gratis kurs i kognitiv terapi,gjennom DPS.du kan be fastlegen melde deg på. men mens du venter på å få terapi,kan du faktisk hjelpe deg selv mye med å bruke den boken jeg nevnte.klem:)

nattsvermeren1365380995

Sist gang funket jeg faktisk bedre i noen måneder, før jeg fikk en nedtur. Men jeg fikk jo INGEN TERAPI.

Hadde ingen å snakke med, bare var alene hele tiden. Ikke rart da, vettu.

rettelse til innlegget under:både kommunen og DPS har kurs i kognitiv terapi.

Annonse

Gjest missa n.

Skal det så lite til for å bli kaldt psykotisk?

Er jo ikke gøy å legge på seg heller...

Alle får psykotiske trekk om de sover lite og spiser lite,man er ikke schizofren av den grunn...

nei er mange som sover lite og spiser lite, uten å få psykotiske trekk

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er noe annet å gå ned etter å ha sluttet på en medisin som ga vektøkning, enn det å gå ned fra vanlig vekt.

Det at du ikke går ned, har sannsynligvis ikke noe med Abilify å gjøre. Du har det vel bare like vanskelig med å slanke deg som alle andre.

Om du har schizofreni, vil ikke psykoterapi kunne erstatte medisiner.

Gjest "90210"

Det er noe annet å gå ned etter å ha sluttet på en medisin som ga vektøkning, enn det å gå ned fra vanlig vekt.

Det at du ikke går ned, har sannsynligvis ikke noe med Abilify å gjøre. Du har det vel bare like vanskelig med å slanke deg som alle andre.

Om du har schizofreni, vil ikke psykoterapi kunne erstatte medisiner.

Vel, jeg la på meg kraftig da jeg begynte på abilify da... igjen liksom...

Er ikke normalvektig.

Er heller ikke schizofren ;)

Men du tror ikke det går an å legge på seg av Abilify, slik det er vanlig å gjøre med zyprexa og risperdal?

nattsvermeren1365380995

Er ikke normalvektig.

Men du tror ikke det går an å legge på seg av Abilify, slik det er vanlig å gjøre med zyprexa og risperdal?

hei!se felleskatalogen.no hvis du vil lese om bivirkninger på medisin. hør med legen om å evt bytte med. håper du kommer i gang med trening også :)

Er ikke normalvektig.

I felleskatalogen står det at vektøkning er en av bivirkningene ved bruk av Zyprexa og Risperdal, men ikke av Abilify.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...