Gå til innhold

1 år og brystavvenning, trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest anonymohmi

Min datter er 1 år nå og er fremdeles veldig avhengig av puppen.. nå er jeg veldig lei av å måtte være smokken hennes halve natta, og ikke kunne gå fra henne så mange timer på dagtid. Selv om jeg alltid har tenkt at hun skulle få avvenne seg selv og vi kunne slippe noen skrikekur...

Men nå ser jeg at det kanskje må til selv om jeg helst vil unngå det..

Håper noen som har vært gjennom dette før kan komme med litt hjelp og gode råd sånn at det blir lettest mulig for alle tre, jeg lillefrøkna og pappan :)

dagene nå er slik:

pupp i 6-7-tida når vi våkner

litt brød og ost til frokost kl 8 (veldig lite..)

pupp 10-11 da sovner hun et par timer

grøt kl 13-14

pupp kl 16 da sover hun en halvtime

litt middag kl 17

pupp kl 20 til hun sovner

så våkner hun i senga si sirka kl 1 om natta, og da vil hun ha pupp mest som kos resten av natta av og på, hvis jeg nekter det blir det bare masse gråting og da får jeg ihvertfall ikke sove, så jeg bruker bare å gi meg for å få litt fred..

please hjelp!

hva bør vi prøve først? avvenning om natta eller dagen? begge deler samtidig blir for tøft..

pappa'n er villig til å være hos henne om natta f.eks til hun slutter å gråte etter meg, men jeg vet ikke, dette blir ikke lett :(

Blir utrolig takknemlig om noen orker å hjelpe :)

Fortsetter under...

Vi tok en liten kur på ene vår. Hun også ville ha pupp og kos halve natta.

Vi ble enig om at pappaen skulle trøste henne når hun våknet. Hun klaget og han trøstet i 2 timer første natta. Andre natta klaget hun i en halv time. Etter det sov hun veldig godt. Hun godtok å kun få sutten.

Pappaen kan tilby henne litt vann hvis hun er tørst. Jeg ville avvent med nattmaten først. Som du selv er inne på blir det jo voldsomt med begge deler på en gang.

Gjest anonymohmi

Vi tok en liten kur på ene vår. Hun også ville ha pupp og kos halve natta.

Vi ble enig om at pappaen skulle trøste henne når hun våknet. Hun klaget og han trøstet i 2 timer første natta. Andre natta klaget hun i en halv time. Etter det sov hun veldig godt. Hun godtok å kun få sutten.

Pappaen kan tilby henne litt vann hvis hun er tørst. Jeg ville avvent med nattmaten først. Som du selv er inne på blir det jo voldsomt med begge deler på en gang.

tusen takk for svar, tror vi prøver natta først ja, så får hun mye kos om dagen. Men mi vil ikke ta smokk, sutt eller noe annet, så jeg vet ikke ka pappan kan gi for å prøve å roe henne...

kan det være lurt å gi vanlig lettmelk? kanskje litt varm melk?

tusen takk for svar, tror vi prøver natta først ja, så får hun mye kos om dagen. Men mi vil ikke ta smokk, sutt eller noe annet, så jeg vet ikke ka pappan kan gi for å prøve å roe henne...

Kanskje du kan prøve vann først, for melk om natten er ikke så bra for tennene. Hvis du gir melk på flaske får dere bare noe annet å avvenne senere.

Lykke til :)

Jeg hadde satset på avvenning på natta først. Gjør som pappa'n foreslår, og la ham ta henne. Du legger deg på et annet rom - gjerne med ørepropper. Tilby henne flaske med vann i stedet for puppen. (Man blir tørst av å skrike...)

Så kutter du ett og ett puppemåltid på dagen. Vent lengst med morgen og kveldspuppen.

Og du, vær konsekvent - ellers forvirrer du den stakkars ungen fullstendig.

Melk på natta etter at tennene har kommet er fy-fy! Melk har veldig mye sukker i seg, og tennene vil kunne bli veldig ødelagt - også de permanente tennene. Det er bedre med litt vann på flaske.

Annonse

Gjest Ammet også lenge

Jeg hadde satset på avvenning på natta først. Gjør som pappa'n foreslår, og la ham ta henne. Du legger deg på et annet rom - gjerne med ørepropper. Tilby henne flaske med vann i stedet for puppen. (Man blir tørst av å skrike...)

Så kutter du ett og ett puppemåltid på dagen. Vent lengst med morgen og kveldspuppen.

Og du, vær konsekvent - ellers forvirrer du den stakkars ungen fullstendig.

Jeg ammet lenge, nesten til ungen var to år. Ammet mye på natta. Men han har aldri hatt noe hull i tennene og han er nå 6 år. Jeg tror ikke morsmelk skader slik som annen melk da morsmelken beskytter mot bakterier.

ringerikskringla

vet akkurat hvordan du har det.

har to tuller som var slik.

den eldste ga seg etter noen netter hvor pappan tok henne.

men den yngste ville ikke gi seg uansett hva vi gjorde.hun hang i puppen natt og dag,og hun er så sta og jeg tror hun hadde grått i 14 dager uten stopp om hun hadde bestemt seg for det.

så sier en eldre dame til meg att jeg skulle smøre edikk på brystvortene!!

jeg gjorde så og veslemor prøvde og ta pupp grein på nesa og sa att puppen er sur.

nå var vår litt over 2 år.

hun har ikke rørt puppen siden.

legen min lo godt når jeg fortalte dette for det hadde han ikke hørt før..

Jeg ammet lenge, nesten til ungen var to år. Ammet mye på natta. Men han har aldri hatt noe hull i tennene og han er nå 6 år. Jeg tror ikke morsmelk skader slik som annen melk da morsmelken beskytter mot bakterier.

Det var ikke morsmelk jeg tenkte på. Svaret lå under et svar hun ga til en annen der hun spurte om hun skulle gi vann eller flaske med melk på natta.

vet akkurat hvordan du har det.

har to tuller som var slik.

den eldste ga seg etter noen netter hvor pappan tok henne.

men den yngste ville ikke gi seg uansett hva vi gjorde.hun hang i puppen natt og dag,og hun er så sta og jeg tror hun hadde grått i 14 dager uten stopp om hun hadde bestemt seg for det.

så sier en eldre dame til meg att jeg skulle smøre edikk på brystvortene!!

jeg gjorde så og veslemor prøvde og ta pupp grein på nesa og sa att puppen er sur.

nå var vår litt over 2 år.

hun har ikke rørt puppen siden.

legen min lo godt når jeg fortalte dette for det hadde han ikke hørt før..

Hi hi!

Så genialt!

Må nok bare skrive under på slagordet til REMA 1000 om at "Det enkle er ofte det beste!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...