Gå til innhold

NHD og andre: Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

nattsvermeren1365380995

Joda, medisinen funka nok greit den på noen områder, men ikke på alle. Og ifølge ting jeg har lest skulle jeg ha tatt høye doser av den også. Men hva er høye doser, liksom? Jeg gikk på 20 mg Cipralex. Har blant annet dystymi som diagnose. Og så har jeg noe angst-greier, og litt til.

hei,igjen.jeg har ikke greie på medisiner.viser til mitt forrige svar til deg.i innlegg til NHD bør du nevne dette du skrev her til meg, så han får innblikk i diagnoser og medisinen du brukte. håper du kan få en psykiater eller en lege med greie på psyk. lykke til! håper du får begynt med medisin igjen,snart. klem fra meg:)

Fortsetter under...

Gjest Hei33

dette hørtes bekymringsverdig ut-at legen din sier han ikke har greie på psykiatri.

kan du ikke stille et sp.mål til NHD angående dette. hvordan du skal gå frem,når legen din ikke har kunnskaper?

eller om du kunne få en psykiater til å ta seg av medisineringen?

Takk, men tror ikke psykiatere vokser på trær. De er vel så utilgjengelige at man må vente et halvt år på å få time.

Gjest Hei33

hei,igjen.jeg har ikke greie på medisiner.viser til mitt forrige svar til deg.i innlegg til NHD bør du nevne dette du skrev her til meg, så han får innblikk i diagnoser og medisinen du brukte. håper du kan få en psykiater eller en lege med greie på psyk. lykke til! håper du får begynt med medisin igjen,snart. klem fra meg:)

Tusen takk, nattsvermeren! Ønsker deg også alt godt! :-)

nattsvermeren1365380995

Tusen takk, nattsvermeren! Ønsker deg også alt godt! :-)

godklem tilbake:) hvis du snakker med fastlegen(be om å få komme på hastetime-da får du komme inn på dagen)kan du be ham henvise til psykiater i allefall.i mellomtiden får du heller bruke medisinen som legen skriver ut.håper du snart får hjelp. nattaklem:) (håper du tenker på det med kognitiv terapi-for det hjelper)

Hei AnnaSara! :-)

Jo, fastlegen er ansvarlig for medisineringern min, men han sier selv at han ikke har peiling på psykiatri. Så jeg er redd han gir meg feil medisin, feil dosering, etc.

Uttrykk din bekymring til fastlegen. Vedkommende har anledning til å rådføre seg med spesialist dersom h*n er usikker.

Gjest Mirandolina

Nå tror jeg huet mitt har klarnet såpass at jeg kanskje kan klare å få fram et ordentlig spørsmål her:

Hva skal jeg gjøre når jeg ikke har noen som kan være ansvarlig for medisineringen min?

Hvor er veien å gå?

Sjøveien?, hehe

Uff...helse Norge,fyttikatta!

Ingen tar jo ansvar jo,er det bare psykisk syke som går på "selvstyr",eller er det fysisk syke også..

Dette er jo helt "på trynet".

Håper du finner ut av det :)

Annonse

Takk, det var det jeg prøvde å gjøre i trådstarten her... Bare det var et mislykka forsøk... Men jeg håper han kan svare meg, ja. :-)

Still spørmålet ditt til NHD på nytt, i en ny tråd. De tar ikke betaling når han ikke klarte å gi deg noe svar istad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...