Gå til innhold

hvor lang behandlingstid, NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest en som er undrende

Jeg har slitt med alvorlige spiseforstyrrelser i magen år, vært ut og inn av sykehus de siste 5 årene, med langvarige innleggelser. Hatt både alvorlig anoreksi og bulimi og på mitt "værste" hadde jeg en BMI på 12.

Pr idag fungerer jeg mye bedre. Har ikke anoreksi lenger, men sliter med litt små tilbakefall når det gjelder bulimien, men det skjer ikke ofte.

Jeg bare lurer på hvor lenge jeg burde satse på å gå i behandling videre? ikke for å bli bedre, men for å opprettholde de endringene jeg har foretatt med nå.

Spiser normalt og lever normalt. samtidig føler jeg at jeg har behov for en å snakke med i lang tid fremover, fordi jeg er så redd for å få store tilbakefall og rett og slett gi opp og avslutte livet mitt.

er det hensiktsmessig å gå i behandling selv om det blir for å opprettholde det man har klart å få til? eller er det bare bortkastet?

hvor lenge pleier man å gå til psykolog når man har slitt med alvorlige spiseforstyrrelser sånn i gjennomsnitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238983-hvor-lang-behandlingstid-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Behandling for å vedlikeholde det du har oppnådd er svært fornuftig.

Det vanskeligste vi blir bedt om å svare på er "hvor lenge".

Jeg drister meg dog til et anslag på 1-2 år med avtagende hyppighet av timene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...