Gå til innhold

Hva liker 18-årige jenter?

Anbefalte innlegg

Vi har for tiden besøk av en litt perifer slektning, ei jente som er 18 år. Jeg kjenner henne overhodet ikke fra før.

Så langt er hun ei trivelig jente som er ganske rolig.

Hun skal være her i 1 uke, og jeg vet ikke helt hva vi skal finne på. Vi bor ikke i noen by med masse muligheter. Og været her er dårlig (masse regn).

Noen som har gode tips?

Og ja, vi har 3 småbarn selv i alderen 0-6 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238993-hva-liker-18-%C3%A5rige-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hm.. da jeg var atten, som ikke er lenge siden, likte jeg å være i fred, sitte på internett, se tv eller film, feste, sminke meg og bake =p

Jeg elsker småunger også, så jeg kunne suttet i timesvis og flettet håret på jentungen, lest bøker for dem, etc, men ikke sikkert hun er sånn type.

Hm.. da jeg var atten, som ikke er lenge siden, likte jeg å være i fred, sitte på internett, se tv eller film, feste, sminke meg og bake =p

Jeg elsker småunger også, så jeg kunne suttet i timesvis og flettet håret på jentungen, lest bøker for dem, etc, men ikke sikkert hun er sånn type.

Hun er nok litt som deg. Hun elsker å lese. Og barna elsker hun å leke med, men språket gjør at det ikke er så lett.

Hun er nok litt som deg. Hun elsker å lese. Og barna elsker hun å leke med, men språket gjør at det ikke er så lett.

Språket? Er det hun som ikke forstår babyspråk, eller er hun selv utenlandsk? Hvis det er det første, så kan hun jo bare lese i vei for dem osv. Hvis det er det andre, så er barn de beste til å kommunisere ved enkelt kroppsspråk o.l.

Men så lenge hun får et rom hun kan trekke seg tilbake på, og et par filmer og bøker, så vil jeg tro hun greier å underholde seg selv resten av tiden =)

Språket? Er det hun som ikke forstår babyspråk, eller er hun selv utenlandsk? Hvis det er det første, så kan hun jo bare lese i vei for dem osv. Hvis det er det andre, så er barn de beste til å kommunisere ved enkelt kroppsspråk o.l.

Men så lenge hun får et rom hun kan trekke seg tilbake på, og et par filmer og bøker, så vil jeg tro hun greier å underholde seg selv resten av tiden =)

Hun er tysk.

Siden hun liker å leke med barna, er det vel en stor sysselsetting i seg selv?

Hun kan lese for dem, eller alene

Du kan invitere henne til å lage en tysk rett, dersom hun liker seg på kjøkkenet

Dra på tur i regnet (hvis alle har godt tøy da...) og drikke varm kakao når man kommer inn igjen

Vise henne det som er verd å se der dere bor

Inkludere henne i dagliglivet

Se film

Spille kort eller brettspill

Jeg likte faktisk alle disse tingene da jeg var 18. Men så var jeg ingen typisk festeberte heller.

Annonse

Siden hun liker å leke med barna, er det vel en stor sysselsetting i seg selv?

Hun kan lese for dem, eller alene

Du kan invitere henne til å lage en tysk rett, dersom hun liker seg på kjøkkenet

Dra på tur i regnet (hvis alle har godt tøy da...) og drikke varm kakao når man kommer inn igjen

Vise henne det som er verd å se der dere bor

Inkludere henne i dagliglivet

Se film

Spille kort eller brettspill

Jeg likte faktisk alle disse tingene da jeg var 18. Men så var jeg ingen typisk festeberte heller.

Jeg likte også alle disse tingene.

hvis du kjenner noen andre 18 åringer som hun kunne ha vært sammen med en kveld, så hadde det kanskje vært koselig for henne å møte andre på samme alder?

hva med at du tar henne med på kino på kvelden?

gå turer (litt kjedelig kanskje?)

ta en lunsj på kafé?

har dere museum i nærheten?

besøke venninne el. du kjenner som kan tysk?

• 2 uker senere...

Dere kan jo leie en film og la henne velge. Kveldsaktivitet selvsagt...

Jeg prøver å komme på hva jeg likte da jeg var 18, sier fra hvis jeg kommer på det...

Altså.. Jeg er 18. Og jeg er glad i små unger. Men det kan bli kjedelig i en hel uke.

Hvis dere ikke har tilgang til noe særlig med aktiviteter, kunne dere kanskje anbefale noen utesteder for henne, hvor hun fikk mulighet til å bli kjent med andre på hennes alder.

Kanskje hun vil på konsert? Hun klarer sikkert å ta tog/buss. Det er ikke så mange 18 åringer som liker å gå på museum.. Ærlig talt.

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...