Gå til innhold

Dagmamma - hvor mye betale?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har nettopp hatt lillesøster til dagmamma - og vi betalte kr. 150,- pr. dag. da fikk hun både frokost og formiddagsmat der + frukt.

Vi betalte kun for de dagene lillesøster var der - etter dagmammans eget ønske.

I 2003/04 hadde vi storesøster hos dagmamma - og vi betalte kr. 3.200,- for full plass. Da var både frokost og formiddagsmat inkludert i prisen. Vi betalte fast mnd.lig beløp, med evt. fratrekk for dagmammas sykdom (eller annet fravær).

Vi bor i Nord-Norge (by)

fra

Nå begynner jeg å skjønne hvorfor folk ikke vil ha dagmamma... (og hvorfor man får kontantstøtte når man har dagmamma).

Man får kontantstøtte så sant man iokke har fått barnehageplass som får støtte av kommunen (maxpris). Eller hadde det vært håpløst å betale 5500,- (som registrerte dagmammaer tar i Oslo) i mnd. for barnepass, mens de som fikk barnehageplass bare må ut med 2250,-. Synes det er fair jeg!

Hilsen en som IKKE fikk barnehageplass....

Annonse

Nå begynner jeg å skjønne hvorfor folk ikke vil ha dagmamma... (og hvorfor man får kontantstøtte når man har dagmamma).

Hjelpe meg for en innstilling du har da!

Da yngstejenta var lita var hun hos dagmamma. Vi betalte 170 kr pr dag (2001/2002), svart, ikke mat eller bleier inkludert. Syns det var helt greit jeg.

Nå er jeg dagmamma selv og tar 5000 i mnd for helplass, mat og drikke inkludert, er hvit, skattebetalende dagmamma. Har ikke hatt klager på prisen, barn og foreldre er fornøyd med meg og setter pris på at jeg ikke har huset fullt av unger, men har maks 3 pr dag. Dvs at jeg har tid til å ta meg av hvert enkelt barn. Det er nok av dem som passer 6-7 unger, men tar bare 3-3500 i mnd, svart, og ikke har tid eller mulighet til å ta seg ordentlig av alle!

Og bare for å ha sagt det: Jeg er glad i å jobbe med barn, men det er tross alt jobben min, så jeg kan ikke ta 3500 i mnd bare for at foreldre ikke vil betale mer enn kontantstøtten de får! Du ville nok heller ikke godtatt lavere lønn bare fordi at du liker jobben din:)

Man får kontantstøtte så sant man iokke har fått barnehageplass som får støtte av kommunen (maxpris). Eller hadde det vært håpløst å betale 5500,- (som registrerte dagmammaer tar i Oslo) i mnd. for barnepass, mens de som fikk barnehageplass bare må ut med 2250,-. Synes det er fair jeg!

Helt enig, jeg synes også det er fair at de som bruker dagmamma får kontantstøtte.

Hjelpe meg for en innstilling du har da!

Da yngstejenta var lita var hun hos dagmamma. Vi betalte 170 kr pr dag (2001/2002), svart, ikke mat eller bleier inkludert. Syns det var helt greit jeg.

Nå er jeg dagmamma selv og tar 5000 i mnd for helplass, mat og drikke inkludert, er hvit, skattebetalende dagmamma. Har ikke hatt klager på prisen, barn og foreldre er fornøyd med meg og setter pris på at jeg ikke har huset fullt av unger, men har maks 3 pr dag. Dvs at jeg har tid til å ta meg av hvert enkelt barn. Det er nok av dem som passer 6-7 unger, men tar bare 3-3500 i mnd, svart, og ikke har tid eller mulighet til å ta seg ordentlig av alle!

Og bare for å ha sagt det: Jeg er glad i å jobbe med barn, men det er tross alt jobben min, så jeg kan ikke ta 3500 i mnd bare for at foreldre ikke vil betale mer enn kontantstøtten de får! Du ville nok heller ikke godtatt lavere lønn bare fordi at du liker jobben din:)

"Hjelpe meg for en innstilling du har da!"

Hva mener du? Fordi jeg sier jeg nå skjønner hvorfor man får kontantstøtte når man bruker dagmamma?

Hvor har jeg skrevet at jeg mener at dagmammaer bør få mindre betalt enn andre arbeidere?

"Hjelpe meg for en innstilling du har da!"

Hva mener du? Fordi jeg sier jeg nå skjønner hvorfor man får kontantstøtte når man bruker dagmamma?

Hvor har jeg skrevet at jeg mener at dagmammaer bør få mindre betalt enn andre arbeidere?

Beklager så mye hvis jeg misforsto deg, men jeg fikk inntrykk av at du syns det er veeeeldig dyrt å betale for å ha barn hos dagmamma...

Annonse

Men hvorfor tror du dagmammaer tar 5500 kroner måneden?

Fordi de kan, selvfølgelig. På grunn av kontantstøtten. Det var atskillig billigere før den kom.

Gjest Persille

Det er derfor jeg nå skjønner hvorfor man får kontantstøtte... :-)

Åh :)

Det er jo ikke det kontantstøtten er tiltenkt da. I "gamle dager" betalte man omtrent den samme summen for både bhg og dagmamma, og dette er et gode man da ser man kan utnytte på denne måten.

Så hensikten, at en forelder skal være hjemme med barnet, den blir ikke etterlevd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...