Gjest har ikke kapasitet Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Eldstemann skal opp i videregående, såvidt han kom inn, har elendige karakterer. Jeg studerer selv i høst - fordi jeg er på attføring - og har ansvaret for resten av familien på 5 alene. Jeg lurer bare på: Eldstemann vil ikke ha hjelp med skolen. Han vil helst være sammen med kamerater hele ettermiddagene til sein kveld. Jeg har flere barn og masse å gjøre, det er begrenset i hvor stor grad jeg klarer å "tvinge" ham til å jobbe med skolen, eller tvinge ham til å være inne. Om jeg tvinger ham, "hevner" han seg med å lage krangler med søsknene sine og komplisere kvelden for resten av oss. Hvordan kan jeg "få tak i ham" og hjulpet ham med skolen? Han hater å lese, hater matte, hater praktiske fag enda han tydelig har talenter, har søkt allmennfaglig linje. Faren gidder ikke blande seg, sier han, rett ut. Vil gutten gå i hundene, så er det hans valg. Dette er faktisk mer enn jeg kan klare akkurat nå. Jeg er nede for telling, etter over 1 års sykemelding og nå attføring. Er det noen som kan gi meg noen tips om hvorda jeg kan "hanke inn" han på 16 og få ham gjennom videregående, eller bør jeg bare prioritere oss andre og håpe at det kanskje kan gi ham lyst til å være mer hjemme og få hjelp, han også? Jeg har allerede kontaktet barnevern etc., etc. som har så mye å gjøre at før han gjør noe kriminelt, og så lenge han ikke selv vil, ikke har noe som helst å tilby oss. Vi har heller ikke familie som kan trå til. Så hva gjør man da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239318-videreg%C3%A5ende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…