Gå til innhold

For mye eller for fet melk?


Gjest Edel

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 3 måneder og 10 dager som jeg fullammer, har blitt så god og rund! Sikkert bra det, men jeg syns nesten hun legger FOR MYE på seg jeg! Da hun ble født var hun 3400 gram og 50 cm. På 3 månederskontrollen var hun 60 cm og 6120 gram. I dag var hun 6600 gram!

De sier på helsestasjonen at jeg ikke trenger å begynne med grøt el. på lenge ennå. Men jeg skal begynne å jobbe 60 % når hun er 5 måneder (tidskonto). Så da hadde det vært greit om jeg kunne gi litt grøt el. Også fordi hun vokner 1-2 ganger pr. natt. (Legges i 22 tida, morgen ca. 08.30). Da har hun voknet 1-2 ganger.

Kan jo pumpe meg, men det er jo litt mer styr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en helt normal vektøkning..

Du kan jo vente med grøten en måneds tid fremdeles. Det er jo to hele måneder til du skal begynne å jobbe? Synes ikke det er noen grunn til å stresse med det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Edel. Så flott at du slipper å bekymre deg eller lure på om hun får nok melk. Hun høres ut som en flott og sunn baby og vil bli slankere igjen når hun blir mer aktiv. Melken din er ikke for fet. Noen brystbarn er trill runde og andre er slanke. Her er det flere faktorer som spiller inn. !-2 amminger på 10 timer høres heller ikke uvanlig ut.Det er ikke anbefalt å gi noe fast føde før 4 måneder. De fleste erfarer at det å gi fast føde ikke nødvendigvis hjelper på nattesøvnen.Når du skal begynne å arbeide må du nok regne med at du må pumpe deg i løpet av dagen, for å unngå brystspreng .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en helt normal vektøkning..

Du kan jo vente med grøten en måneds tid fremdeles. Det er jo to hele måneder til du skal begynne å jobbe? Synes ikke det er noen grunn til å stresse med det der.

Jada, skulle jo ikke begynne FØR 4 måneder da! Ble litt stresset i slutten av innlegget, da det var ei som ville ha mat!

Jeg mente at de på helsestasjonen mente jeg ikke burde begynne med grøt før ved 6 måneder. Mens jeg gjerne vil begynne ved 4 måneder. Pga. jobb og nattesøvn, selv om det med nattesøvn kanskje ikke virker.

Men jeg har tenkt å reise hjem i løpet av dagen å amme, ihvertfall de første ukene. Eller ihvertfall pumpe meg på jobb. Det må jeg jo gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...