Gå til innhold

adoptivbarn som ønsker å snake på puppen

Anbefalte innlegg

Gjest bittelitt anonym akkurat nå
Skrevet

Jeg har et litt "snodig" "problem"... aoptivgutten min er to år, og i det siste har han vært svært opptatt av puppene mine. Vi har spebarn i omgangskretsen som får pupp av mødrene sine, og lillegutt har så lyst til å smake på puppen min han og...

Jeg forteller ham at det er små babyer som får pupp av mammaen sin og han er jo ikke noen liten baby lenger! Men jeg ser en liten sårhet i øynene hans når jeg mildt avviser ham når han har lyst til å brette opp genseren min og "smake på puppen", som han sier. For jeg er jo mammaen hans, og da må jo han kunne få pupp av meg, liksom... virker det som han tenker.

Hvordan ville dere andre taklet dette?

Hilsen

Gjest Ulvinnen
Skrevet

La han få lov til å suge på puppen en gang da vel!

Når han har prøvd, så bare sier du at det ikke er melk i den fordi han ikke er baby mer.

Gjest ville jeg ikke gjort
Skrevet

Jeg ville fortsatt som du gjør, si at det er babyer som får pupp, og at det bare er mødre som har små babyer som har melk i puppen.

Mine (som jeg har født) husket heller ikke i 2-3 års alderen hvordan det var å drikke av pupp (jeg sluttet når de var 13 og 14 mnd), og spurte når de så babyer som diet, om de kunne smake hos meg. Jeg sa det samme som du, at det var for babyer (og at mine pupper derfor var tomme for melk). Jeg ville ikke synes det var komfortabelt eller "riktig" å la så store barn få suge på puppen for å selv finne ut at den var tom.

Gjest ...det ville jeg gjort....
Skrevet

Jeg ville latt ham "smake", ikke avvist ham.

Han finner jo ut at der er det tomt og når han har fått prøvd blir det kanskje ikke så spennende lengre. Da kan du forklare en gang til at pupp er for små babyer og at når de blir like store som han, så er det tomt også i baby-mammaenes pupper.

Gjest puppis
Skrevet

Vår lille tok pupp da vi fikk h*n 13mdr gammel.syntes det var helt greit.Etterhvert intresserte h*n seg lite/ingenting. Etter flere mdr fikk h*n seg "tilbakefall. Da lot jeg h*n holde på en stund,før jeg begynte å si at h*n var for gammelt.Vet ikke hvor lenge siden hjemkomst,men hvorfor ikke la barnet styre det en stund ihvertfall.Vet om flere dette har skjedd med,og de har og latt barnet styre det

Gjest ikke gi lov.
Skrevet

Pupp er for babyer. Ditt barn vil forstå det etterhvert når du har sagt det noen ganger.

Barn på 2 år er for store til å die er min mening.

Har erfaring fra egenfødt som også lurte på det samme når det ble så gammelt. Men som godtok grunnen når det ble sagt ofte nok.

Mitt adoptiv barn har ikke gitt noe uttrykk for å smake, men hadde også blitt nektet hvis det hadde vært aktuelt..

Gjest helt greit
Skrevet

Våre to eldste var 4 år da vi fikk dem. Begge hatt behov for å leke baby i perioder og suge pupp, særlig en av dem. Det har de fått lov til . Litt rart kansje med så store barn, men vi opplevde at det var et reelt behov, nærhet som spesielt den ene ikke hadde fått dekket som nyfødt/spebarn. Det gikk over av seg selv.Dehar også lekt at de har kommet ut av min mage . Vet om mange som har hatt slike baby behov etter adopsjon.

Skrevet

Våre to eldste var 4 år da vi fikk dem. Begge hatt behov for å leke baby i perioder og suge pupp, særlig en av dem. Det har de fått lov til . Litt rart kansje med så store barn, men vi opplevde at det var et reelt behov, nærhet som spesielt den ene ikke hadde fått dekket som nyfødt/spebarn. Det gikk over av seg selv.Dehar også lekt at de har kommet ut av min mage . Vet om mange som har hatt slike baby behov etter adopsjon.

Enig med deg. Begge våre har også hatt slike behov. Varte bare en kort periode, gikk over av seg selv.

Gjest bittelitt anonym akkurat nå
Skrevet

Hei folkens! Tusen takk for svar! Kommer til å fortsette å gjøre som jeg har gjort. Mildt avvise ham og si at det er babyer som drikker melk av puppen og at det ikke er melk i puppen til mamma. Merker allerede at den største trangen til å smake har gått over nå, etter noen uker, og han skjønner at det er babyer som får melk av puppen, og at han ikke er noen baby. Han kom til oss da han var 8 mnd.så han har "alltid" vært hos oss, tenker han nok sjøl, så tror ikke dette behovet for å smake kommer av at han trenger å være nær meg som mor e.l. Det er nok mer fordi han er nysjerrig på puppene til mamman sin, fordi babyene drikker melk av puppene til sine mammaer :)

Igjen, takk for svar!

M.v.h.

Gjest morentilfire
Skrevet

Enig med deg. Begge våre har også hatt slike behov. Varte bare en kort periode, gikk over av seg selv.

Henger meg på her.

Ja, alle mine har hatt behov for å "bruke" kroppen min til å leke at de ble født og til å leke at de fikk pupp. jeg likte det, men det gikk fort over!

Jeg tror det hadde noe med å finne sin identitet å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...