Gå til innhold

Vi skal til syden, hva bør jeg huske på?

Anbefalte innlegg

Gjest Feriefolket

Jeg, samboer og barna våre på 6 og 14 år skal til Tyrkia (Side) i 2 uker. Det er kjempelenge siden sist vi var på ferie, så vi gleder oss veldig til bading og sommer. Vi bor langt nord i landet og hele sommeren har vært iskaldt, dermed bestillte vi oss en sydentur. I den forbindelse lurer jeg på hva en bør huske på å ta med seg? Det er bare 5 dager til avreise, så vi er litt forvirret og oppspilt alle sammen. Tips oss gjerne.

Fortsetter under...

I Tyrkia på denne tiden kan jeg nesten garantere at dere ikke trenger lange klær i det hele tatt. Ta med bikini/badebukse/badedrakt,sandaler, t-skjorter, skjortser/skjørt - det holder lenge når det gjelder klær.

Ellers; Solkrem, aloe vera gele, paracet e.l, plaster, sårsalve, evnt. håndklær (om ikke hotellet holder disse), solbriller, pass, penger, VISA kort e.l. Husk også reiseforsikringsbevis!

Hm, har sikkert glemt noe nå...

God tur iallefall!

Pakk kofferten med det du antar du trenger, og så tar du ut halvparten :)

Ta med solklær (shorts, t-skjorte, sommerkjole), badeklær, solkrem, toalettsaker, lesestoff, pass, penger.

Personlig ville jeg nok tatt med ei lett jakke til evt. kjølige kvelder.

Litt underholdning til barna på flyturen (begge veier?).

Du kan kjøpe ganske mye av det dere trenger på de fleste feriesteder (sommertøy bl.a.). Dessuten kan man stort sett vaske klær enten som håndvask (BioTex) eller på hotellet.

God tur!

Gjest _skeptisk___1213

hvis noen av dere bruker snus:ta med hjemmefra,da det selges kun i norge og sverige.hørte om noen som holdt på å "gå på veggen" av abstinenser etter snus....

Snus kan gå for å være narko i en del land. Tror ikke jeg ville ha tatt sjansen..

ShitDiddelyDo

Snus kan gå for å være narko i en del land. Tror ikke jeg ville ha tatt sjansen..

Tviler på at det er tilfelle. Charterfly selger snus på flyet. Du skal altså rimelig langt inn i bushen for at snus skal mistolkes som narko.

Annonse

Husk "ferieapotek" (paracet for barn og voksne, nesespray, plaster etc).

Morgenkåper i frotte er flott for badeglade barn (brukes som håndkle).

Fotoapparat.

Ta med litt sunn mat på turen nedover (gulrøtter i staver osv, det blir alltids nok brus og junkfood, og det er ikke alltid flymaten faller i smak til ungene). Mette barn gir fornøyde barn (stort sett).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...