Gå til innhold

Hva når babyen ikke vil gape?


Gjest Pathos

Anbefalte innlegg

Gjest Pathos

Hva gjør man når babyen ikke gaper skikkelig? Vet jo at de skal gape over så mye som mulig av brystet, men Kristin tror visst jeg er utstyrt med sugerør.

Første barnet hadde samme tendenser, men det gikk seg til etter få uker. Kristin har nå blitt 6 uker, og skjønner fremdeles ikke pointet.

Brystvortene er såre og vi sliter endel.

I tillegg til at hun ikke gaper skikkelig, slipper hun ofte taket når hun endelig suger godt. Jeg blir så innmari lei av å legge henne til hele tiden. Synes ammingen er kos når hun endelig suger skikkelig og vi kan slappe av.

Er det noen som har gode råd og tips?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtts knøtt

Jeg pleier å være nøye med å massere brystet så melken er godt i gang før jeg legger ham til. Deretter gir jeg ham brystet. Dersom han ikke fikk inn nok bryst, et vanlig problem for oss i begynnelsen, dyttet jeg inn mer etter at han hadde tatt tak. Det gikk faktisk fint og sårheten ble borte. Nå har han heldigvis lært seg hvordan dette skal foregå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Pathos. Har du prøvd å stryke brystknoppen opp og ned over leppene for å utløse gaperefleksen? Når hun gaper stort nok, da trekker du henne fort inntil deg slik at hun kan ta tak. Ikke gi brystet til henne, hun skal komme til deg. Har du prøvd å få hjelp på en ammepoliklinikk eller på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...