Gå til innhold

Toåring, feber og vil bare ha usunn mat

Anbefalte innlegg

Gjest grandya

Toåringen våknet i dag med feber, rundt 39. Feberen har kommet og gått litt. Han har nektet å spise vanlig met. Drukket noen slurker nå og da. Men is og potetgull vil han ha. Han er litt vanskelig i matveien ellers også, vil helst bare ha mat som ikke er så sunn.

SKal jeg bare la ham få så mye is og potetgull han vil nå mens han er syk? Eller bør jeg begrense det og risikere at han får lite i seg?

Fortsetter under...

Jeg tror at så lenge han skjønner at is og potetgull faktisk er en reell mulighet som mat, så vil han bare ha det. Gi han mye drikke, og prøv å gjøre den sunne maten så fristende som du klarer.

Lag smilefjes med kaviaren, skjær opp frukt og grønt i biter, lag favorittmiddagen hans. Tilby mat ofte, men la han styre hvor mye han vil ha.

Lykke til!

Annonse

La han drikke det han har lyst på.

hei!

Når gutten min er syk lar jeg han spise litt usunt jeg :) Er vanligvis streng på hva han får i seg, men når han er i dårlig form frister jeg med annet enn vanlig daglig kost.

Potetgull har vært populært her og, greit når en har lite matlyst og evt kvalm, og dessuten salt slik at det hjelper kroppen å holde på væske. Vet ikke hvor dere bor, men her på Østlandet er det varmt.

Hadde absolutt latt et barn med feber få avkjøle seg med is i varmen.

God bedring!

hei!

Når gutten min er syk lar jeg han spise litt usunt jeg :) Er vanligvis streng på hva han får i seg, men når han er i dårlig form frister jeg med annet enn vanlig daglig kost.

Potetgull har vært populært her og, greit når en har lite matlyst og evt kvalm, og dessuten salt slik at det hjelper kroppen å holde på væske. Vet ikke hvor dere bor, men her på Østlandet er det varmt.

Hadde absolutt latt et barn med feber få avkjøle seg med is i varmen.

God bedring!

Dette svaret var neppe til meg;)

Gjest venter tredjemann

Når barna er syke med feber - og det er så varmt som det er nå - er det viktigste veske. Saftis er jo bra i så måte. Jeg tror det er hverdagene som tells - og om han vil ha litt is og chips går det vel bra.

Her praktiserer vi at de kan få saft, "død" cola, marie/gjende kjeks, bolle hvis de er syke - ellers ordentlig mat. Banan er fint - næringsrikt og godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...