Gå til innhold

Hjelp, vi får visst litt av noen naboer.

Anbefalte innlegg

Noen holder på å flytte inn her og hva er det jeg hører?!

Far, med sint stemme, til 2-åringen sin "... skal du ha juling av meg?"

Jeg vet i allefall hvem jeg skal kontakte om jeg ser han legger hånd på sønnen sin!

Er bare så sint akkurat nå, måtte få ut litt sinne og fortvilelse her...

Fortsetter under...

Annonse

Snacky1365380698

Hvilke unger kan vel ikke være de mest ufordragelige mennesker til tider? Og selv om det han sa absolutt ikke "er lov", så må jeg ærlig innrømme at jeg har hørt de mest 'perfekte' foreldre slenge ut en del unødvendige ting til barna sine.

Kan jo tenken at ungen har vært en drittunge hele dagen og at faren klikket et lite sekund, men angret seg forferdelig etterpå. Ting kan fort høres helt grusomt ut hvis det blir tatt ut av sammenhengen.

Men på den annen side, du kommer nok fort til å finne ut av hvor landet ligger. Noe sier meg at du kommer til å ha både ører og øyne åpne i fremtiden :) Hvem ville ikke det...

Hvilke unger kan vel ikke være de mest ufordragelige mennesker til tider? Og selv om det han sa absolutt ikke "er lov", så må jeg ærlig innrømme at jeg har hørt de mest 'perfekte' foreldre slenge ut en del unødvendige ting til barna sine.

Kan jo tenken at ungen har vært en drittunge hele dagen og at faren klikket et lite sekund, men angret seg forferdelig etterpå. Ting kan fort høres helt grusomt ut hvis det blir tatt ut av sammenhengen.

Men på den annen side, du kommer nok fort til å finne ut av hvor landet ligger. Noe sier meg at du kommer til å ha både ører og øyne åpne i fremtiden :) Hvem ville ikke det...

"Ting kan fort høres helt grusomt ut hvis det blir tatt ut av sammenhengen."

Det er sant, ble bare så sint når jeg hørte det, la oss håpe det var tomme trussler.

Jeg hørte noe mye verre fra en far ang ungekrangel om poser med lørdagsgodt som ikke var like, midt i fotballen på TV. Det ble ikke gjort alvor av truslene, og ingen trodde det heller. Best å stikke ut til fotballen var over.

Noen er bare høyrøsta og oppfarende, men ikke nødvendigvis voldelige.

Herregud som du overreagerer!

Jeg har hørt mange foreldre true sine barn med juling når de er sinna, men ingen har gjort alvor av det.

Tror faktisk jeg har slengt det ut et par ganger selv også, men jeg har aldri dengt ungene mine. Så ta det med ro! :)

Herregud som du overreagerer!

Jeg har hørt mange foreldre true sine barn med juling når de er sinna, men ingen har gjort alvor av det.

Tror faktisk jeg har slengt det ut et par ganger selv også, men jeg har aldri dengt ungene mine. Så ta det med ro! :)

"Herregud som du overreagerer!"

Mulig en overreaksjon her, ja. Ble litt sinna akkurat der og da.

Hva med deg, roet deg ned du? Trenger ikke å bli så opphisset bare pga min reaksjon vettu;o)

"Herregud som du overreagerer!"

Mulig en overreaksjon her, ja. Ble litt sinna akkurat der og da.

Hva med deg, roet deg ned du? Trenger ikke å bli så opphisset bare pga min reaksjon vettu;o)

Alltid like rolig her, ikkeno problem!

Håper du ikke rakk å slå nummeret til barnevernet da? ;)

Annonse

Jeg også hadde reagert om jeg hadde hørt noe sånt. Som du skriver lengre ned, man truer ikke barna sine med vold.

Neve skriver :"Så du ham når han sa dette? Kunne jo hende han hyttet med neven og smilte lurt til sønnen etterpå..??"

Snakk om å gjøre barna forvirret! Skrike høyt og med sint stemme at du skal for så å smile lurt... Jeezz.

Jeg reagerer alltid sterkt når det er snakk om vold mot barn i en eller annen form, men jeg hadde som du avventet situasjonen litt. Håper det var bare tomme trussler han kom med.

Og lykke til med nye naboer ;)

Mye verre med dem som gliser de luxe utenfor døra og banker både barn og kjærester innenfor!

Men enig i at det høres ille ut for utenforstående- jeg tror naboene våre også begynner å lure av og til når det er hyl og skrik innenfra hos oss- vi slår ikke barna men med tre barn blir det fort noe lurveleven!

kakki1365380609

Mye verre med dem som gliser de luxe utenfor døra og banker både barn og kjærester innenfor!

Men enig i at det høres ille ut for utenforstående- jeg tror naboene våre også begynner å lure av og til når det er hyl og skrik innenfra hos oss- vi slår ikke barna men med tre barn blir det fort noe lurveleven!

Ja, av og til begynner jeg å lure på hva naboene tenker her også :o) Har skjedd at jeg har lukket vinduer for at det ikke skal høres så ille ut.....*kremt*

Jeg også hadde reagert om jeg hadde hørt noe sånt. Som du skriver lengre ned, man truer ikke barna sine med vold.

Neve skriver :"Så du ham når han sa dette? Kunne jo hende han hyttet med neven og smilte lurt til sønnen etterpå..??"

Snakk om å gjøre barna forvirret! Skrike høyt og med sint stemme at du skal for så å smile lurt... Jeezz.

Jeg reagerer alltid sterkt når det er snakk om vold mot barn i en eller annen form, men jeg hadde som du avventet situasjonen litt. Håper det var bare tomme trussler han kom med.

Og lykke til med nye naboer ;)

Mente jo ikke at han kanskje skrek rasende mot barnet og smilte etterpå da! Men det kan jo være det var en del av en lek eller noe.. Barna våre har både pappa, besteforeldre og gamle onkler som liker å tulle med barna. Da blir gjerne fraser som "skal du ha bank?" brukt mens de smiler /ler og kommer etter barnet mens barnet hviner av fryd... Skjønner?

Mente jo ikke at han kanskje skrek rasende mot barnet og smilte etterpå da! Men det kan jo være det var en del av en lek eller noe.. Barna våre har både pappa, besteforeldre og gamle onkler som liker å tulle med barna. Da blir gjerne fraser som "skal du ha bank?" brukt mens de smiler /ler og kommer etter barnet mens barnet hviner av fryd... Skjønner?

Men trådstarter skrev jo at far sa dette med sint stemme.

Gjest PandaMiranda

Du, jeg ser at noen skriver at du kanskje overreagerer, evt. at han ikke slår selv om han sier det. Og at ingen er perfekt osv.

Joda, jeg er enig i at det kan være lurt å se ting litt an først og ikke reagere med en gang. Samtidig så synes jeg det er veldig positivt at du faktisk bryr deg om det du hører.

Det å true sine barn er jo faktisk psykisk vold. Og særlig mot en to-åring, som ikke har forutsetninger for å forstå hva som ligger i de ordene - den kan ikke vite at faren ikke mener å gjøre det. For den kan det være en helt reell trussel.

Psykisk vold kan faktisk ha like store skadevirkninger som fysisk vold. Det kan gi barnet en enorm utrygghetsfølelse.

Så fortsett å holde øyne og ører åpne, og vurder situasjonen når du føler du har grunnlag nok, er min tanke!

Lykke til med "spennende" naboer, da du...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...