Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på 9 år som har vært sengevæter helt fra han var liten. Vi klarer ikke å vekke

han på natten for å få han til å gå på toalettet, men den siste uken har han våknet selv å gått på toalettet om natten.Han har derfor vært tørr nå ca en uke. Holder dette på å ordne seg? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239823-t%C3%B8r-man-h%C3%A5pe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Det er normalt at barn vokser av seg sengevætingen, og det er nok det som er i ferd med å skje med gutten deres. Jeg tror dere har all mulig grunn til å håpe på at det snart er slutt på tissingen :o)

Jeg var sengevæter frem til jeg var 11-12 år og kom i puberteten. Tror det kan ha vært litt psykisk, mistrivdes på skolen osv. Prøvde med "tissematte", men den var mer til plage enn gangs både for meg og foreldrene mine.

Det som hjalp for meg var å overnatte borte - da prøvde jeg å innstille meg på ikke å tisse i sengen pga d var flaut.

Pass i alle fall på å ikke gi drikke rett før sengetid, spesielt ikke saft eller vann og pass på at han tømmer blæra godt før han legger seg.

Han vokser det nok av seg han og. Bare ikke mas for mye om det, for det gjør det bare verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...