Gjest grønn tulipan Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Vi har fått nye naboer for ca 1/2 år siden. Disse er i helt ok i små posjoner. Dvs greit å slå av en prat når vi tilfeldig treffes eller når barna skal hentes etc. Saken er den at jeg ikke ønsker noe nærmere omgang enn dette. Naboen er veldig glad i å prate om seg selv og skryter og (antakelig?) skrøner om alt han kan og har vært med på. Dette går greit i korte perioder, men en hel kveld med dette ønsker jeg ikke å bruke tida mi på. Vi er blitt invitert på grilling dit og også i andre ting er det tydelig at de ønsker mere omgang enn hva vi har nå. De har heller ikke så mange venner tror jeg. Hvordan skal jeg avvise denne tilnærmingen uten å værer uhøflig? For det ønsker jeg ikke å være, vil ha gode naboforhold. Men jeg er redd for å få de hengende her daglig. Barna våre leker godt sammen og er gode venner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240041-hvordan-avvise-naboen-uten-%C3%A5-v%C3%A6re-uh%C3%B8flig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulias Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg synes faktisk du/dere bør være voksne og storsinnet nok til å takke ja til slike ting. Hallo, det dreier seg om EN kveld nå og da, ikke hver eneste kveld i flere uker. Kanskje oppfører naboen seg litt rart fordi de ikke har så mange venner og virkelig ønsker å bli kjent med dere? Synes dere bør gi dem en sjanse, og ikke dømme dem nord og ned før dere har blitt bedre kjent med dem. Du vet kanskje selv hvordan det er å være nyinnflyttet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240041-hvordan-avvise-naboen-uten-%C3%A5-v%C3%A6re-uh%C3%B8flig/#findComment-1854021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønn tulipan Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg synes faktisk du/dere bør være voksne og storsinnet nok til å takke ja til slike ting. Hallo, det dreier seg om EN kveld nå og da, ikke hver eneste kveld i flere uker. Kanskje oppfører naboen seg litt rart fordi de ikke har så mange venner og virkelig ønsker å bli kjent med dere? Synes dere bør gi dem en sjanse, og ikke dømme dem nord og ned før dere har blitt bedre kjent med dem. Du vet kanskje selv hvordan det er å være nyinnflyttet? Problemet er om de kommer bort så fort vi viser oss ute, og jeg ser denne tendensen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240041-hvordan-avvise-naboen-uten-%C3%A5-v%C3%A6re-uh%C3%B8flig/#findComment-1854022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sånn kan det kanskje gjøres Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Problemet er om de kommer bort så fort vi viser oss ute, og jeg ser denne tendensen.... Da får du bare si at: Nei, da får jeg jobbe videre, så jeg får unna noe. Og så får dere gå en tur på grilling en gang i blandt. Men dere behøver jo ikke å invitere tilbake. Så kan man jo skylde på at man er sliten eller skal jobbe hjemme osv osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240041-hvordan-avvise-naboen-uten-%C3%A5-v%C3%A6re-uh%C3%B8flig/#findComment-1854079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjenner meg igjen Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Skjønner deg godt jeg for vi har noenlunde samme problem. Vi kjenner mange her i vårt nye byggefelt fra før og har blitt kjent med foreldrene til ei venninne til jenta vår på 6 som bor i nærheten. Hun er ikke herfra og han har studert i mange år og de har derfor ikke særlig stor omgangskrets. De er veldig kjekke, men vi har også mange andre venner som vi ønsker å bruke tid sammen med. Ungene deres er her støtt og stadig (kommer kanskje kl 9 i helgene, og selv er de her også veldig ofte. (sjelden våre unger er hos dem). De inviterte seg selv til vår nyttårsfest (hvor vi har hatt samme gjeng i mange år) og spurte også om vi ville være med på ferie i sommer. (Men det ble ikke noe av pga andre ting). Også mange andre episoder. Jeg syns det blir litt mye! Har tross alt begrenset med fritid og skal prøve å rekke over mange venner. Jeg sier jo nei av og til hvis det ikke passer. Da føler jeg at vi gjør noe galt og får dårlig samvittighet... Men de må jo godta at vi faktisk har mange andre venner også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240041-hvordan-avvise-naboen-uten-%C3%A5-v%C3%A6re-uh%C3%B8flig/#findComment-1854810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønn tulipan Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Skjønner deg godt jeg for vi har noenlunde samme problem. Vi kjenner mange her i vårt nye byggefelt fra før og har blitt kjent med foreldrene til ei venninne til jenta vår på 6 som bor i nærheten. Hun er ikke herfra og han har studert i mange år og de har derfor ikke særlig stor omgangskrets. De er veldig kjekke, men vi har også mange andre venner som vi ønsker å bruke tid sammen med. Ungene deres er her støtt og stadig (kommer kanskje kl 9 i helgene, og selv er de her også veldig ofte. (sjelden våre unger er hos dem). De inviterte seg selv til vår nyttårsfest (hvor vi har hatt samme gjeng i mange år) og spurte også om vi ville være med på ferie i sommer. (Men det ble ikke noe av pga andre ting). Også mange andre episoder. Jeg syns det blir litt mye! Har tross alt begrenset med fritid og skal prøve å rekke over mange venner. Jeg sier jo nei av og til hvis det ikke passer. Da føler jeg at vi gjør noe galt og får dårlig samvittighet... Men de må jo godta at vi faktisk har mange andre venner også! Nei det er ikke så enkelt og avvise innvitasjoner, og jeg får som deg, dårlig samvittighet. Nå blir det slik at vi "gjemmer" oss litt, velger og gå inn når vi ser de går tur forbi, etc. Hørtes litt småfrekt ut å inviterer seg selv på nyttårsfest da.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240041-hvordan-avvise-naboen-uten-%C3%A5-v%C3%A6re-uh%C3%B8flig/#findComment-1855062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.