Gå til innhold

Skal jeg svare, selv om jeg ikke er spurt?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Vi har oppstart av ny bhg i morgen, og for noen uker siden fikk jeg en mail av en av de nye mammaene. Hun hadde noen spørsmål som jeg svarte greit og nøytralt på. Ting hun ville at vi skulle gjøre i bhg, som jeg svarte at vi ikke kunne pga hygienereglene.

I ettertid har jeg oppdaget at hun har postet dette på nettet, og er svært misfornøyd med svarene jeg ga.

Hun svarte på mitt svar (mail) igjen, og svarte at det ikke var noe problem, og bare forklarte årsaken til at hun spurte.

På nettet skriver hun at hun har bedt meg om en bedre forklaring, og ikke fått det, kritiserer meg for det, og sier hun synes det er rart. Jeg vet jo at hun ikke har gjort det.

Hun vet ikke at jeg vet, og jeg kjenner at det irriterer meg at hun beskriver meg sånn - når jeg vet sannheten.

Jeg er ikke mindre menneske enn at jeg kommer til å irritere meg over dette en stund, og kanskje ikke helt klare å ta det som garantert kommer fra henne utover høsten med litt mer salt enn fra andre - men likevel vil jeg gjerne være så profesjonell som mulig, selvfølgelig.

Men; burde jeg nå ta kontakt med henne, si at jeg vet, og forklare hvorfor jeg skrev det jeg gjorde?

Eller burde jeg bare la det ligge, og kun forklare om hun tar kontakt med meg.

Jeg føler meg litt som en spion, siden hun garantert ikke vet at jeg leser samme forum som henne. Hun er ikke anonym på det foraet - men tipper hun ikke tenker over at akkurat jeg (som hun kritiserer) også bruker det.

Om du oppdaget at du kjente igjen noen - ville du gjort dem oppmerksom på det?

Det sier seg jo selv at hun vil poste flere innlegg om oss, på samme måte som vi gjør her, og jeg føler meg litt som en spion på et vis...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240136-skal-jeg-svare-selv-om-jeg-ikke-er-spurt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest familiebarnehagen

Jeg hadde nok ikke tatt det opp med henne sånn i første omgang, men forstår at det er veldig ubehagelig å bli hengt ut sånn. Urettferdig også!

Tror jeg hadde sett an utviklingen, og tatt det opp om det ikke ga seg.

Veldig vanskelig. *klem*

Gjest Zibzy

Ja, jeg syns nok du bør avsløre deg selv. Mye på grunn av hva du allerede har svart i tråden for det lyser veldig igjennom at du har noe med saken å gjøre.

Det er også greit for de andre å få et klart svar til hva som er i lov i henhold til hygeieneforeskriftene, og dessuten må folk få øynene opp for at internettforum (såfall ikke dette) ikke er en lukket arena.

Gjest Persille

Jeg hadde nok ikke tatt det opp med henne sånn i første omgang, men forstår at det er veldig ubehagelig å bli hengt ut sånn. Urettferdig også!

Tror jeg hadde sett an utviklingen, og tatt det opp om det ikke ga seg.

Veldig vanskelig. *klem*

Jeg har sendt henne en lang mail nå - får håpe hun tar det positivt.

Gjest Persille

Ja, jeg syns nok du bør avsløre deg selv. Mye på grunn av hva du allerede har svart i tråden for det lyser veldig igjennom at du har noe med saken å gjøre.

Det er også greit for de andre å få et klart svar til hva som er i lov i henhold til hygeieneforeskriftene, og dessuten må folk få øynene opp for at internettforum (såfall ikke dette) ikke er en lukket arena.

Jeg skrev ikke at jeg har svart i tråden?

Jeg skrev at jeg har svart på mail...

Annonse

Gjest Persille

Du skrev ikke det, men jeg ser hvilket innlegg du referer til. Beklager viss jeg ikke gjorde dette tydligere klart.

Jeg skjønte det :)

Jeg har sendt mail til henne nå - og redegjort for hvorfor ting er som de er, og hvorfor hun har fått de svarene hun har fått.

Jeg synes ikke det er noe poeng i å ta den diskusjonen på nett, in public, så får jeg heller leve med at ikke alt hun skriver om meg er sant.

Jeg synes du skal ta kontakt med henne. Prøv å gjøre det på en positiv måte og ikke tråkk på henne. Om du klarer det blir resultatet sansynligvis best - også for deg.

Ta opp tingene ho lurer på/kritiserer og snakk rolig med henne og forklar. Erfaringsmessig forstår vi mye bedre ting andre SIER enn det vi leser. Da har vi mulighet til å forklare, og vi bruker forskjellig type stemmer + gestikulerer.

Men det kreves litt av deg å gjøre dette.

Jeg synest alltid det å greitt å fortelle persnonen det gjelder, om man gjenkjenner noen på nett. Det kjennes mer realt og så kan vedkommende få anledning til å tenke over hva man vil poste av innlegg når man vet at man ikke lenger er anonym.

Skjønnr godt at dette ble en vanskelig situasjon for deg men det var bra at du ikke lot deg friste til å svare offentlig, på nett, men at du tok det privat med henne..

Annonse

Gjest kløverblomst

Jeg har lest tråden du snakker om, og du har min fulle støtte.

Jeg ville nok ikke sagt noe spesielt til henne. Hun velger å legge det åpent på nettet, og det er hennes valg. Hun tror at barnehagen og resten av verden må tilpasse seg hennes lille vidunderbarn. Men hun får nok snart bli kjent med virkeligheten, og da roer hun seg sikkert ned.

Forøvrig sto jo innlegget på et forum hvor det er en god porsjon av "hysterikere"... Ikke noe å bry seg om!

Jeg tror jeg ville holdt stilt med at jeg vet hun har lagt det ut på nettet.

Men - samtidig - neste gang det passer sånn, sagt at du har tenkt på den mailen og at du vil utdype svarene til henne... Litt sleipt, men jeg tror jeg hadde gjort det, altså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...