Gå til innhold

Skal jeg svare, selv om jeg ikke er spurt?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Har du "erta på deg" flere? :)

Kanskje det er noe med DEG.....

...tenkte jeg - fort og gæli her....

Neida - det er bare en mamma som gjerne vil at barnet skal bruke tøybleier, sitte på potte (10 mndr) og ikke spise noe mat med kunstige tilsetningsstoffer...

De to første gjør vi ikke (hun fikk tilbud om do m/ring), og det siste er ok - men da måtte de ha med egen mat.

Fortsetter under...

Gjest Persille

Jeg har lest tråden du snakker om, og du har min fulle støtte.

Jeg ville nok ikke sagt noe spesielt til henne. Hun velger å legge det åpent på nettet, og det er hennes valg. Hun tror at barnehagen og resten av verden må tilpasse seg hennes lille vidunderbarn. Men hun får nok snart bli kjent med virkeligheten, og da roer hun seg sikkert ned.

Forøvrig sto jo innlegget på et forum hvor det er en god porsjon av "hysterikere"... Ikke noe å bry seg om!

Men synes du svaret mitt var så ille som det hun ga uttrykk for?

Jeg synes nemlig jeg var ganske nøytral og uten særlig rom for tvil om hvorfor vi gjør det sånn. Og at det ikke handler om vrangvilje...

Gjest Persille

Jeg ville sagt det til henne, at dere vanker på samme forum.

En del folk burde rett og slett tenke seg om med hensyn til hva de plaprer i vei om på internett. Kanskje hun da får en aha-opplevelse.

Jeg vanker ikke der, så sånn sett gjør det ikke noe.

Det var bare litt rart å lese om seg selv, at jeg plutselig var en av de "ubrukelige" barnehagene som måtte endres til det bedre - hvertfall når det var ting som er vanskelig å gjøre noe med (tøybleier og aspartam blant annet).

Gjest Persille

Jeg synes du skal ta kontakt med henne. Prøv å gjøre det på en positiv måte og ikke tråkk på henne. Om du klarer det blir resultatet sansynligvis best - også for deg.

Ta opp tingene ho lurer på/kritiserer og snakk rolig med henne og forklar. Erfaringsmessig forstår vi mye bedre ting andre SIER enn det vi leser. Da har vi mulighet til å forklare, og vi bruker forskjellig type stemmer + gestikulerer.

Men det kreves litt av deg å gjøre dette.

Jeg har snakket med henne nå.

Jeg skrev først en lang mail hvor jeg redegjorde for alt i detalj, så hun skulle forstå hvorfor vi gjør som vi gjør, og at det ikke er for å være vanskelig.

Det viste seg jo også at hun hadde fått tildels negative tilbakemeldinger på det hun ønsket fra andre på samme sted, så da var det ikke bare meg.

Gjest Det måhun

Neida - det er bare en mamma som gjerne vil at barnet skal bruke tøybleier, sitte på potte (10 mndr) og ikke spise noe mat med kunstige tilsetningsstoffer...

De to første gjør vi ikke (hun fikk tilbud om do m/ring), og det siste er ok - men da måtte de ha med egen mat.

Støtter deg i dette!

Det burde hun selv forstå også.

Jeg vanker ikke der, så sånn sett gjør det ikke noe.

Det var bare litt rart å lese om seg selv, at jeg plutselig var en av de "ubrukelige" barnehagene som måtte endres til det bedre - hvertfall når det var ting som er vanskelig å gjøre noe med (tøybleier og aspartam blant annet).

Ja, det må være rart å lese om seg selv. Jeg har ikke opplevd det (så vidt jeg vet).

Mange som er på forum har et stort behov for å øse ut av seg litt frustrasjon fordi ting ikke fungerer som de ønsker, og slik er vel denne dama også.

Jeg tror ihvertfall ikke du trenger ta det personlig.

Annonse

Gjest Persille

Ja, det må være rart å lese om seg selv. Jeg har ikke opplevd det (så vidt jeg vet).

Mange som er på forum har et stort behov for å øse ut av seg litt frustrasjon fordi ting ikke fungerer som de ønsker, og slik er vel denne dama også.

Jeg tror ihvertfall ikke du trenger ta det personlig.

Neida - jeg vet jeg ikke trenger det, og jeg vet det ikke var sånn ment fra hennes side heller.

Hun er mamma til et barn på ti mndr, alt er nytt for henne, og hun har hundre millioner og spørsmål som alle oss andre.

Men; jeg mente selv jeg svarte relativt greit på det hun spurte om, uten å mene noe, bare begrunnet hvorfor vi gjør slik eller sånn. Og da var det liksom så leit at hun opplevde det som en dårlig tilbakemelding, at vi er en vanskelig bhg og at hun ikke møtte forståelse, samtidig som hun antydet at jeg var kunnskapsløs om endel ting.

Jeg vet det ikke var personlig - men du skjønner jo selv hvordan det er å lese sånne ting, når man i utgangspunktet vet utrolig mye, men har valgt andre løsninger fordi det er det eneste som er praktisk gjennomførbart hos oss.

Gjest kløverblomst

Men synes du svaret mitt var så ille som det hun ga uttrykk for?

Jeg synes nemlig jeg var ganske nøytral og uten særlig rom for tvil om hvorfor vi gjør det sånn. Og at det ikke handler om vrangvilje...

Nei, mailen din var jo helt grei. Og det merkelige er at hun spør hvordan dere har tenkt å gjøre, og får et saklig og ryddig svar fra deg. Men fordi hun da er uenig i svaret, så syns hun at du ikke har svart grundig nok. Det er jo bare latterlig.

Forøvrig fikk hun jo ganske mange svar i den tråden som egentlig gikk i din favør, da. :-)

Jeg er en av de sære mødrene som vil at barna mine skal kunne bruke tøybleier og spise økologisk mat, pottetrening i 10 mnds alder er bare tullete syns jeg.

Men jeg hadde selvsagt godtatt ditt svar og tatt med mat selv, noe jeg også gjorde, frøknene i huset her spiser ikke kjøtt heller og jeg skjønner at dette er en merutgift for bhg. Dog ville jeg prøvd å få til en løsning med deg på mindre matpenger siden jeg holdt maten selv. Tøybleier var ikke noe trøbbel hos dagmammaen, litt mer vanskelig i bhg, men jeg sendte med barna heller økologiske og ublekede engangsbleier, de har ikke tatt skade av det ;)

Om hun hadde brukt hodet hadde hun diskutert dette med deg før hun takket ja til plassen, litt vett er det lov å bruke. :)

Gjest Persille

Jeg er en av de sære mødrene som vil at barna mine skal kunne bruke tøybleier og spise økologisk mat, pottetrening i 10 mnds alder er bare tullete syns jeg.

Men jeg hadde selvsagt godtatt ditt svar og tatt med mat selv, noe jeg også gjorde, frøknene i huset her spiser ikke kjøtt heller og jeg skjønner at dette er en merutgift for bhg. Dog ville jeg prøvd å få til en løsning med deg på mindre matpenger siden jeg holdt maten selv. Tøybleier var ikke noe trøbbel hos dagmammaen, litt mer vanskelig i bhg, men jeg sendte med barna heller økologiske og ublekede engangsbleier, de har ikke tatt skade av det ;)

Om hun hadde brukt hodet hadde hun diskutert dette med deg før hun takket ja til plassen, litt vett er det lov å bruke. :)

"Om hun hadde brukt hodet hadde hun diskutert dette med deg før hun takket ja til plassen, litt vett er det lov å bruke. :)"

Og det er jo der det ligger.

Dessuten sier jeg ikke nei til tøybleier fordi jeg _vil_ være vanskelig, det er fordi vi får problemer med å oppfylle hygienekravene.

Når det gjelder maten er jeg fleksibel om det ikke betyr merkbare økte utgifter, eller ting/råvarer jeg må streve for å få tak i.

Gjest Persille

Nei, mailen din var jo helt grei. Og det merkelige er at hun spør hvordan dere har tenkt å gjøre, og får et saklig og ryddig svar fra deg. Men fordi hun da er uenig i svaret, så syns hun at du ikke har svart grundig nok. Det er jo bare latterlig.

Forøvrig fikk hun jo ganske mange svar i den tråden som egentlig gikk i din favør, da. :-)

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...