Gå til innhold

Har dere hatt en fin ferie?

Anbefalte innlegg

Gjest efoll

Begynner på jobb i dag, etter 3 uker ferie. Mer blir det ikke denne sommeren. Heldigvis har været vært utrolig; til og meg jeg har fått litt farge. Vi har vært på reisefot hele ferien, vært mye sammen med storfamilien og kost oss på to familieparker (den ene Astrid Lindgrens verden: anbefales!).

Men nå synes jeg faktisk at det er greit at hverdagen begynner igjen. Den yngste skal i barnehagen; den eldste på sfo (i morgen, når de åpner i morgen).

Alt i alt en fin ferie. Hvordan har dere hatt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240147-har-dere-hatt-en-fin-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Heisan! Nettopp ankommet jobb eetter fire ukers ferie. Tar meg en liten runde på DOL mens mailene rauser ut :-)

Vi hadde to uker feire sammen på Vestlandet, med turer i fjellet, bading og en god del jobbing på mannen min (vedlikehold av div. bygninger). To uker her hjemme på Sørlandet mens mannen min delvis har jobbet - med masse bading og soling. Så skal vi ha en liten tur til Danmark i slutten av denne uka.

Kjempefin sommer :-)

Jeg skulle gjerne hatt et par uker til med ferie, og synes det er trist at ungene må opp tidlig nå fremover :-( De har virkelig NYTT denne sommeren...

JA til minimum seks ukers sommerferie!!!!!!

Har hatt en fin ferie. Vært litt over 2 uker i USA og på Island. Denne uka er jentene på besøk hos mormor og min kjære på landsskytterstevnet. Det er utrolig deilig å være alene hjemme bare med lillebror.

Når jentene kommer hjem skal de i barnehage og SFO. Og mannen slutter ferie da og drar på jobb igjen.

Når man har barselspermisjon, så har man jo på en måte ferie hele tiden. Eller, man kan vel kanskje si at man aldri har ferie... Alt etter som man ser det...

Ferien har vært kjempefin - 3 uker hjemmeferie der vi har kost oss sammen. Hatt nydelig vær, badet masse i havet og tatt alt med ro.

Reiste bort en liten tur nå i helga, besøkte besteforeldre. Men noe hyggelig selskap var vi ikke, lillegutt og jeg ble slått ut av omgangssyke.. fy flate for noe ubehagelige greier!

Nå blir det barnehagetilvenning resten av uka, deretter skal jeg tilbake i jobb i 2 uker (om jeg er frisk) og så avslutter vi sommeren med en uke på Mallorca i slutten av august. Veldig fornøyd med det!

Ja, vi har hatt en fin ferie, til tross for en del "startproblemer"!;-)

Etter at gubben og jeg var hver for oss en helg, uten unger, dro vi til søsteren hans i Trondheim, (hadde leiligheten deres for oss selv), og var der 1 uke. Kjempeheldig med været, og det ble masse bading, både i Rotvollfjæra og på Pirbadet. Vi kosa oss kjempemasse!

Etterpå reiste vi på hytta inni fjellet (nær Rondane) og var der 1 uke: 3 netter med barna, og 4 netter bare gubben og jeg.

Nå har gubben sin siste ferieuke, og vi jobber med huset, hagen og ikke minst: Hverandre!

Men, jeg ser faktisk fram til å komme "igang" igjen, jeg også! De to minste begynner i barnehagen igjen om 1 uke, og da har jeg og eldstemann fri en uke til.

Vi har jo vært kjempeheldig med været denne sommeren, da! Ungene er brune og fine, og har helt klart hatt godt av å slippe å opp tidlig hver morgen!

Jeg elsker familien min, og akkurat nå har vi det helt topp!:-)

Ja, vi har hatt en fin ferie, til tross for en del "startproblemer"!;-)

Etter at gubben og jeg var hver for oss en helg, uten unger, dro vi til søsteren hans i Trondheim, (hadde leiligheten deres for oss selv), og var der 1 uke. Kjempeheldig med været, og det ble masse bading, både i Rotvollfjæra og på Pirbadet. Vi kosa oss kjempemasse!

Etterpå reiste vi på hytta inni fjellet (nær Rondane) og var der 1 uke: 3 netter med barna, og 4 netter bare gubben og jeg.

Nå har gubben sin siste ferieuke, og vi jobber med huset, hagen og ikke minst: Hverandre!

Men, jeg ser faktisk fram til å komme "igang" igjen, jeg også! De to minste begynner i barnehagen igjen om 1 uke, og da har jeg og eldstemann fri en uke til.

Vi har jo vært kjempeheldig med været denne sommeren, da! Ungene er brune og fine, og har helt klart hatt godt av å slippe å opp tidlig hver morgen!

Jeg elsker familien min, og akkurat nå har vi det helt topp!:-)

Så da har dere funnet ut av det? Så flott!

Annonse

Vi har hatt (og har) det kjempefint, lange morgner knallvær, fiskturer, strandturer osv. Jeg har fri frem til skolen begynner så vi har enda et par uker å slappe av på. Siste uka før ferien slutter må vi nok ha innkjøring på hvordan vanene er når vi ikke har ferie så overgangen blir litt myk.

Nå er det øsende regnvær så idag blir det lang tur i regnværet og bok og kakao når vi kommer hjem.

Fortsatt fin sommer!

Gjest Shira12

Jeg er jo hjemme hele tiden, men regner mannen sin ferie som min ferie også, for da er vi i feriemodus :o)

Idag startet guttungen i barnehagen igjen, dessverre er jeg så dårlig at jeg ikke kunne levere han, så det ble ikke den rolige kosemorgenen som vi skulle ha, men litt mer stress og ut av døra kl 7. Men jeg får finne på noe koseligt med han i kveld.

Men ferieturen vår sammen, og en liten jeg og guttungen hadde sammen var bra! Vi koste oss masse.

Jeg greidde og holde sykdommen sånn noenlunde i sjakk, slik at guttungen og sambo fikk en flott ferie sammen med meg. Så det er nok den prisen jeg betaler nå, men det er det verdt!

Så da har dere funnet ut av det? Så flott!

Vel, vi er ikke _helt_ i mål, og må nok ha noen flere timer hos familierådgivningen! Men vi har viljen, og vi har begynt å være sammen bare vi to, også!

Det er jo så mye som har skjedd det siste året: operasjoner, abort osv., og jeg har nok trodd at jeg har takla det bra, - og så viser det seg at jeg ikke har takla det i det hele tatt!;-( Men latt det gå utover gubben... og ungene... Men jeg skal ikke miste ham for alt i verda! Vi skal ihvertfall prøve alt først. Og begge to har viljen, og ønsket om å fortsette å være en familie på 5...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...