Gå til innhold

Voksipose eller ikke voksipose?

Anbefalte innlegg

Jeg har ei som er født i begynnelsen av januar, da hun var nyfødt brukte vi voksipose med ulldyne inni, + et pledd over hvis det var ordentlig kaldt. På seg hadde hun ullbody og strømpebukse, hjemmestrikket ulltøy eller ullfleecedress. Vi bor i innlandet, og her er det tørr og kald luft om vinteren. Når det var kaldere enn -10 tok jeg henne ikke ut.

Det er ganske greit å regulere temperaturen, man kjenner i nakken på babyen, og hvis det kjennes varmt og tørt der, er ungen passe kledt. Er det kaldt eller svett i nakken må du regulere med mer eller mindre klær.

Fortsetter under...

Hehe, her skal det mases c",)

Jeg har også kjøpt lammeskinnsfell som passer perfekt i vogna. Blir det mye å ha den i bunn under voksipose? Den kommer vel uansett til å ligge i senga og som teppe på gulvet, så brukt skal nok bli.

Det glemte jeg...

Jeg hadde reinsdyrskinn i vognen under voksiposen. Det er vel enda varmere enn ull? Men tar mindre plass.

Jeg har også kjøpt lammeskinnsfell som passer perfekt i vogna. Blir det mye å ha den i bunn under voksipose? Den kommer vel uansett til å ligge i senga og som teppe på gulvet, så brukt skal nok bli.

Jeg brukte ikke ull under voksiposen i vogna, men jeg har brukt soveskinn i ull fra Nøstebarn i sengene til begge mine barn. De har brukt det hele tiden fram til de var 4-5 år, nå bruker de det bare om vinteren. genialt å ha med når de skal sove borte, de roer seg mye fortere når de ligger på noe kjent.

Jeg ville heller satset på en god gammeldags skinnpose, som f.eks denne http://www.barnashage.no/default_2.asp

Jeg hører mange skryter av voksiposen, men selv syns jeg den er litt for stor og klumpete.

Ullfleeceposen er kjempefin og grei å ha på inn og ut av bilen etc. Vi hadde stor glede av posen og brukte den mye, Flisen er født i juli, Mis er født i mai, så på høsten brukte vi den nesten daglig. Men du kan jo like gjerne kjøpe hel ullfleece dress, den kan jo brukes enda lenger. Vi har hatt slike også og en hel haug med andre Nøstebarn produkter siden de stort sett kun brukte/bruker ull.

Lykke til videre med magen.

Annonse

Jeg har aldri brukt noe under voksiposen... Men du må nesten se an babyen, jeg har ei snuppe som er gjennomvåt i håret i kortermet body inne etter å ha turnet litt... Og det er også når det ikke er sommervarmt, altså. Hun har alltid vært varm av seg, og jeg har aldri måttet kle på henne mer, bare kle av...

Men det kan jo hende du får en frysepinn, og da kan det jo hende at det er godt med skinnet under posen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...