Gjest Tatjana Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hva heter vidunderet? ;-) Brother Hi-speed + grill heter den. Det er mannen min som har kjøpt den altså. Før hadde jeg en mikrobølgeovn som var akkurat det - mikrobølgeovn. Og det holdt for meg. :-) Men han ville ha noe mer avansert og det fikk vi i fjor. :-) 0 Siter
Gjest kløverblomst Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg ble ikke sur fordi du skrev hva du mente - jeg hang meg oppi at du var negativ til tilbudet fordi du tror det vil bli upraktisk for deg når barna blir eldre. Og det mener jeg ikke er barnehagens problem. Når du skriver at grøt og kornblandinger ikke er bra, så er det faktisk feil - det er veldig sunt. At du tror dine barn vil hive på sukker så fort de får sjansen er ikke ting jeg kan ta med i betraktningen. Nei, det er så, men det er ting JEG må ta med i betraktningen, så selvsagt er det medvirkende årsaker til at jeg svarer som jeg gjør, når du faktisk altså spør. :-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Nei, det er så, men det er ting JEG må ta med i betraktningen, så selvsagt er det medvirkende årsaker til at jeg svarer som jeg gjør, når du faktisk altså spør. :-) Men du innser vel selv at det er argumenter som faller i grus? At du rent personlig vil synes det er upraktisk om x-antall år, eller ikke liker kornblanding uten sukker kan jo ikke være ting vi tenker på når vi planlegger en meny. Jeg lurte ikke på om dere likte maten, jeg lurte på om dere synes tilbudet var variert nok, sunt nok, næringsrikt nok. Det er alltid noen som ikke liker noe, og noen som ikke liker noenting, det kommer vi ikke unna. 0 Siter
Gjest kløverblomst Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Men du innser vel selv at det er argumenter som faller i grus? At du rent personlig vil synes det er upraktisk om x-antall år, eller ikke liker kornblanding uten sukker kan jo ikke være ting vi tenker på når vi planlegger en meny. Jeg lurte ikke på om dere likte maten, jeg lurte på om dere synes tilbudet var variert nok, sunt nok, næringsrikt nok. Det er alltid noen som ikke liker noe, og noen som ikke liker noenting, det kommer vi ikke unna. Faller i grus? :-) Vel, gå tilbake til spørsmålet ditt i første innlegg. Eller overskriften i tråden. Jeg ville ikke hatt grøt eller kornblanding til frokost. Av mange årsaker. At du ikke syns årsakene er bra nok er jo din sak, men det kan jo hende at noen med barn i barnehagen din syns det samme som meg, nemlig at dette ikke er "fullverdig" frokost. Så hvorfor spør du? For å få en lang tråd hvor alle forteller at de skulle ønske at deres barnehager hadde så god og sunn mat som det du serverer? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Faller i grus? :-) Vel, gå tilbake til spørsmålet ditt i første innlegg. Eller overskriften i tråden. Jeg ville ikke hatt grøt eller kornblanding til frokost. Av mange årsaker. At du ikke syns årsakene er bra nok er jo din sak, men det kan jo hende at noen med barn i barnehagen din syns det samme som meg, nemlig at dette ikke er "fullverdig" frokost. Så hvorfor spør du? For å få en lang tråd hvor alle forteller at de skulle ønske at deres barnehager hadde så god og sunn mat som det du serverer? Nå er du bare teit. Jeg har fått gode og konstruktive svar på saft-bruken, på brød-valget og et par andre ting. Å si at kunstige tilsetningsstoffer ikke er bra for barn, derfor ville ikke jeg likt at mitt barn skulle ha det - er noe ganske annet enn å si at du ikke gidder koke grøt hjemme, derfor vil du ikke at bhg. skal servere det heller. Grøt og kornblandinger er ofte mer fullverdige frokoster enn brød, det kommer an på brødtype. Dermed synes jeg ikke det var et argument jeg (for å være helt ærlig) gidder å legge vekt på. Hadde du skrevet noe sånt som at kornblandinger påfører barn fordøyelsesproblemer, eller vekststopp eller noe, greit nok - men "liker ikke" hører ikke hjemme når jeg serverer mat (forutsatt at den ikke er altfor sær, lutefisk f.eks). 0 Siter
Gjest jeg ville.... Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Jeg ville unngått banos helt (jeg vet ikke noe om hvor søtt prim er). Dessuten ville jeg prøvd med litt grovere brød enn kneip. Bra foreldrene selv kan bestemme om barna kan få sukker eller ikke. Jeg ville også byttet ut sukkerfri saft med vanlig saft eller annen drikke (for eksempel juice) da jeg er litt skepisk til søtningsmidler. Angående pølser ved bursdag så kommer det an på hvor store avdelingene er og hvor ofte det feires bursdag. Skjer det en til to ganger i uka, ville jeg syntes det ble for mye pølse. Jeg kjenner til en barnehage hvor de bruker bursdagene som en anledning til å lage noe ekstra god varm mat. Så vidt jeg vet bestemmer bursdagsbarnet/foreldrene selv hva som skal lages ut fra en meny, for eksempel tomatsuppe. Bra du tilbyr knekkebrød sammen med frukten. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Jeg ville unngått banos helt (jeg vet ikke noe om hvor søtt prim er). Dessuten ville jeg prøvd med litt grovere brød enn kneip. Bra foreldrene selv kan bestemme om barna kan få sukker eller ikke. Jeg ville også byttet ut sukkerfri saft med vanlig saft eller annen drikke (for eksempel juice) da jeg er litt skepisk til søtningsmidler. Angående pølser ved bursdag så kommer det an på hvor store avdelingene er og hvor ofte det feires bursdag. Skjer det en til to ganger i uka, ville jeg syntes det ble for mye pølse. Jeg kjenner til en barnehage hvor de bruker bursdagene som en anledning til å lage noe ekstra god varm mat. Så vidt jeg vet bestemmer bursdagsbarnet/foreldrene selv hva som skal lages ut fra en meny, for eksempel tomatsuppe. Bra du tilbyr knekkebrød sammen med frukten. Avdelingene er på hhv 12 og ni barn - så det blir ikke så ofte pølser. Men jeg skal tenke på det du sa om ekstra god varm mat i stedet - har du forslag? 0 Siter
Gjest jeg ville.... Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Avdelingene er på hhv 12 og ni barn - så det blir ikke så ofte pølser. Men jeg skal tenke på det du sa om ekstra god varm mat i stedet - har du forslag? Forslag -den var verre. :-) Den barnehagen jeg kjenner til bruker mest enkel mat. For eksempel forskjellige supper, kjøttkaker og gryterett. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Forslag -den var verre. :-) Den barnehagen jeg kjenner til bruker mest enkel mat. For eksempel forskjellige supper, kjøttkaker og gryterett. Det bruker vi ikke så mye, jeg prøver å gå for mat som smaker - og som inneholder litt varierte ingredienser. I dag var det mexicansk gryte på den ene avdelingen, og fiskekaker på den andre. 0 Siter
Gjest jeg ville.... Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Det bruker vi ikke så mye, jeg prøver å gå for mat som smaker - og som inneholder litt varierte ingredienser. I dag var det mexicansk gryte på den ene avdelingen, og fiskekaker på den andre. Det høres bra ut. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.