Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det stor forskjell på en ettåring og en femåring. Enig i det.

MEN jeg holder på mitt at et lite barn (som jo også en femåring er) er absolutt søtest og penest UTEN øredobber :-)

Jeg legger ikke merke til hvilke unger som har ørepynt eller ikke, så i mine øyne er alle like søte uansett :-)

Her forleden kom bestevenninna til seksåringen min på besøk. Hun svinsa mistenkelig lenge rundt meg og stakk fjeset nesten opp i mitt fjes flere ganger før jeg skjønte tegninga. Hun hadde nemlig fått hull i ørene og var stolt som en hane ;-)

• 1 år senere...

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• asterix

4

• nanna

3

• jubalong70

2

• Ugga Bugga

2

Mest aktive i denne tråden

Min lille frøken fikk hull i ørene i sommer da hun var 5 1/2. Jeg hadde bestemt meg for at ersom hun selv kom og ba om det etter hun var fylt 5 år, skulle hun få det. Jeg har aldri spurt om hun ville ha, dette fant hun ut på egenhånd. Jeg forklarte henne hvordan man fikk hull i ørene (at det selvsagt gjør litt vondt) og at vi måtte vri og rense morgen og kveld lenge etterpå. Dette syntes hun var helt greit! Jeg har selv mild nikkelallergi, så jeg ville være sikker på at øredobbene hun fikk var 100 % nikkelfrie, hvilket de var. Datteren min har en høy smerteterskel og gråt ikke en eneste tåre da hun fikk hullene. Kunne faktisk ikke se på henne at det gjorde særlig vondt engang..... rensing osv har gått kjempefint, og hun er selvsagt kjempestolt og viser det til alle hun treffer :)

Gjest Vekten87

vet noen tar så tidlig at når de blir stor så er hullet helt i tupppen på flippen, fordi øret er så lite når det blir tatt... er jo søtt med hull da, betendelse er jo en velkjent ting.. kjenner en som var rundt 5 som fikk hull og hadde konstant betendelse.. bli bare syting og klaging.. er jo ikke noe godt.... så jeg ville prøvd å forklare småen at det kanskje var lit tidlig, kanskje hun kan få til bursdagen hvis det er en stund til.. emn self, er ikke noe galt i å få nå.. men de små tenker ikke på alt det vi store vet :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...