Gå til innhold

2 år - skostørrelse og hodepute?

Anbefalte innlegg

Lillemann er 2 år og 2 mnd. Synes han har så store bein.. Må ha 24 i sko :-) Han blir nok lang, den gutten, men har han store føtter for alderen?

Vi har ikke begynt med hodepute ennå, han turner jo rundt i senga så vi har ikke sett poenget. Men når begynner man med pute, vanligvis?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240292-2-%C3%A5r-skost%C3%B8rrelse-og-hodepute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstejenta mi er 2 år og 4 mnd. Hun bruker str 25 i sko. Tror de to andre også har brukt 24-25 i sko da de var to år.

Mine har brukt pute fra de var babyer, mest fordi de var mye tette i brystet om vinteren de to første vinterne og likte å ligge høyt med hodet.

Nå koser hun veldig med puta si når hun legger seg - men legger seg gjerne på tvers eller opp ned i senga etterhvert :-)

Minstejenta mi er 2 år og 4 mnd. Hun bruker str 25 i sko. Tror de to andre også har brukt 24-25 i sko da de var to år.

Mine har brukt pute fra de var babyer, mest fordi de var mye tette i brystet om vinteren de to første vinterne og likte å ligge høyt med hodet.

Nå koser hun veldig med puta si når hun legger seg - men legger seg gjerne på tvers eller opp ned i senga etterhvert :-)

Kan jeg spørre hvor høy hun er? Gutten min var 94 cm på 2-års kontroll, er sikkert vokst til 95 nå :-)

Kan jeg spørre hvor høy hun er? Gutten min var 94 cm på 2-års kontroll, er sikkert vokst til 95 nå :-)

Hun er ikke så høy - lurer på om det var 89 eller 90 cm på toårskontrollen i vår. Men hun er i godt hold - veier vel 15,5 kilo tenker jeg :-)

Annonse

Solsikkefrø

Hun er ikke så høy - lurer på om det var 89 eller 90 cm på toårskontrollen i vår. Men hun er i godt hold - veier vel 15,5 kilo tenker jeg :-)

15,5 kilo? Nabo-babyen til min bror og svigerinne veide 15 kilo da han var 6mndr!! Han passet ikke bilstolen sin engang, så de måtte bare bytte stol. Han så ut som en hvalross!

15,5 kilo? Nabo-babyen til min bror og svigerinne veide 15 kilo da han var 6mndr!! Han passet ikke bilstolen sin engang, så de måtte bare bytte stol. Han så ut som en hvalross!

Er du sikker på det? En skal jo aldri si aldri... men jeg synes det høres helt ekstremt ut!

Annonse

Det høres jo helt villt ut! Guttungen min var 9,8 kg da han var 6 mndr, og han var kjempefeit! 15 kg må jo være helt sinnsykt!

Til gjengjeld veide gutten min 11 kg da han var ett år.

Jenta mi er 2,5 år og bruker str 24 i joggesko, finsko og støvler og str 23 i sandaler (men de er AKKURAT passe....). Hun var ca 86 cm på 2-årskontrollen i vår. Så hun er lita, men har ganske store føtter.

Vanlig "voksenpute" fikk hun da hun gikk fra sprinkelseng til stor seng for ca et halvt år siden. Men hun ligger jo mye på tvers i senga, da....

Hilsen

Jenta mi er en mnd eldre enn gutten din og hun er ganske liten for alderen. Hun bruker str. 22-23 i sko nå. Tror 24 er helt normalt for gutter i den alderen.

For et par mnd siden fikk jenta mi stor seng. Da fikk hun også ei lita pute i senga. Hun velger ofte å ta den bort, siden hun helst ligger på magen. Du kan jo ha en liten pute i senga hans og prøve å finne ut om han liker den eller ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...