Gå til innhold

Gaver når en skal på utenlandsbesøk

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur

Skal til USA og besøke familie jeg ikke har sett på 20 år.

De er i 40 årene, hva skal jeg ta med foruten brunost, melkesjokolade og bok om Norge?? Har en gutt på 3 - 4 år. Noen gode tips.

Tenkte å gi gavene når jeg kommer og heller kjøpe en blomst når jeg skal reise - hva tror dere om det?

Fortsetter under...

Når vi reiser over vil de gjerne ha knekkebrød også, og makrell i tomat.

Ellers kan du jo ta med noen typisk norske turistgreier - elg, reinsdyr (ja, ikke selve dyrene da. Men det skjønte du.), ostehøvel, Toten-troll, kalender med Norge-bilder osv.

Jeg har hatt stort hell med bøker til barn av utenlandske venner. Klassikeren jeg har gitt er bøker om troll som er oversatt til veldig mange språk og som man som regel finner på flyplasser eller ferger til utlandet. I sommer så jeg også Karius og Baktus oversatt til både fransk, tysk og engelsk.

Annonse

Bøkene om f.eks Kardemommeby kan du få på engelsk, kanskje det er en ide til barnet?

Ostehøvel med treskaft, multesyltetøy, tyttebær (litt likt cranberries, men allikevel annerledes), lefse kanskje, Aquavit.. ikke så gode forslag dette her kanskje, jeg tenker nesten alltid mat og bøker når det er snakk om gaver :)

Gjest Ut på tur

Det er gode gaver. Ellers: hva med en ostehøvel? Er de fra Norge? Så ville jeg tatt med en avis og et ukeblad. Brun saus i pose setter en slektning i utlandet pris på.

Takk for alle svar. Familien min er halvt Norske og har alldri hvert i Norge.

Ser at vi tenker ganske likt, så da blir det noe i den duren tenker jeg.

Skal forhøre meg litt i butikkene også, men likte veldig godt forslaget om barne bøker på engelsk. Skal prøve å få tak i en slik bok.

Mannen i huset har jeg aldri møtt, men får vel finne på noe til han også....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...