Gå til innhold

Nabobarn

Anbefalte innlegg

Gjest Sarpsb

Vi har en nabo som har tre barn på noenlunde samme alder som våre to barn. De er forholdsvis greie barn. Problemet er at de kommer til oss HVER dag, og er der helt til de blir bedt om å gå. Det som plager meg ved det er at de alltid er tre barn som kommer og at de er hos oss så mye, det er skrik og skrål hele tiden.

Det er greiere på vinteren, da kan vi regulere hvor mange vi lar komme inn. På sommeren er de jo ute og leker, og da kan vi jo ikke si at en eller to ikke får være med.

Disse barna er fra et land i Midt-Østen. Nå har ikke dette noen betydning, bortsett fra at de bare leier en etasje i huset de bor i, og kan derfor ikke være på deres gård og leke. Moren deres er ikke ute annet enn når hun skal i butikken. Barna har tilsynelatende ingen grenser for hvor langt de får lov til å gå.

Jeg synes det er vanskelig å vite hvordan vi kan begrense besøket fra disse ungene. Det er helt greit at de kommer til oss, barna leker godt sammen, det slitsomme er at de nesten alltid kommer alle tre, og at de kommer hver dag. Ofte er de i gata når vi kommer hjem fra barnehagen, og følger med oss hjem derfra.

Uff, dette ble langt, men dette irriterer meg ganske mye for tiden!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240418-nabobarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jager unger ut av huset rett som det er.

Og det har jeg ikke dårlig samvittighet for!

Vi bor i et område med mange jevngamle barn. Og jeg orker rett og slett ikke å ha "åpent hus" til enhver tid for alle ungene i nabolaget.

Hos oss må "fremmede" barn ut av huset når vi skal spise, og når vi kommer hjem fra jobb.

Hvis ungene har hatt besøk mens de er alene hjemme etter skoletid, så ringer jeg ofte på vei hjem, og ber dem sende hjem unger som ikke tilhører hos oss..

For når jeg kommer sliten og sulten hjem, så synes jeg det er greit å ha ro i huset mens vi lager middag og rydder litt..

Jeg jager også ut både egne og andre barn hvis støy og aktivitetsnivået blir for høyt innendørs.

Mulig jeg er litt streng. Men jeg orker ikke at ungene skal "overta" hele huset.

Synes ikke du skal være redd for å lage begrensninger ved besøkene.

Send dem ut hvis været er bra, Eller si på forhånd at de kan få være der så og så lenge, og deretter må gå hjem.

Tror ikke unger har noen problemer med å respektere og forstå dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240418-nabobarn/#findComment-1857754
Del på andre sider

Vi er i nøyaktig samme situasjon, bortsett fra at det gjelder noen somaliske jenter. Det blir også ofte bråk og krangel når de er her.

Vi har blitt flinkere til å si ifra før vi blir for irriterte; det går stort sett greit. Men jeg ville ikke ha utelatt en av jentene, det er bare for hjerteskjærende. Alle eller ingen, så lenge de kommer samtidig.

Aller helst ser jeg at de leker ute når det er vær til det. Men det gjelder alle barn nå på denne årstiden.

Vær ikke redd for å si ifra, men ikke steng en alene ute. Det er mitt råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240418-nabobarn/#findComment-1857830
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i et område med mange jevngamle barn. Og jeg orker rett og slett ikke å ha "åpent hus" til enhver tid for alle ungene i nabolaget.

Hos oss må "fremmede" barn ut av huset når vi skal spise, og når vi kommer hjem fra jobb.

Hvis ungene har hatt besøk mens de er alene hjemme etter skoletid, så ringer jeg ofte på vei hjem, og ber dem sende hjem unger som ikke tilhører hos oss..

For når jeg kommer sliten og sulten hjem, så synes jeg det er greit å ha ro i huset mens vi lager middag og rydder litt..

Jeg jager også ut både egne og andre barn hvis støy og aktivitetsnivået blir for høyt innendørs.

Mulig jeg er litt streng. Men jeg orker ikke at ungene skal "overta" hele huset.

Send dem ut hvis været er bra, Eller si på forhånd at de kan få være der så og så lenge, og deretter må gå hjem.

Nå ble du min helt :-)

Det er FÆLT å komme hjem til hus med unger og ungdom i alle aldre - - når jeg skulle ha driti og sånn - hehe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240418-nabobarn/#findComment-1858328
Del på andre sider

sammfunnskritiker

Barn kan være irriterende og bråkete, noe som ikke alltid passer mine ører og mitt hode. Jeg tror likevell, det skulle mye til før jeg sende noen på dør. Likemye som hjemmet er mitt, er dette også barna sitt, tenker jeg.

JEg liker å ha barna hjemme og elsker å bli kjent med og være sammen med vennene deres.

Vi har heller lagt oss på en linje, der vi avklarer forventninger vi har til hvaerandre, dersom vi har besøk og det er andre som er hjemme.

"Lyder" blir det nok av når tennåringene setter i gang og minstemann i tilegg, da har vi et hus som virkelig lever!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240418-nabobarn/#findComment-1858541
Del på andre sider

Barn kan være irriterende og bråkete, noe som ikke alltid passer mine ører og mitt hode. Jeg tror likevell, det skulle mye til før jeg sende noen på dør. Likemye som hjemmet er mitt, er dette også barna sitt, tenker jeg.

JEg liker å ha barna hjemme og elsker å bli kjent med og være sammen med vennene deres.

Vi har heller lagt oss på en linje, der vi avklarer forventninger vi har til hvaerandre, dersom vi har besøk og det er andre som er hjemme.

"Lyder" blir det nok av når tennåringene setter i gang og minstemann i tilegg, da har vi et hus som virkelig lever!

Bare så det er sagt: Ungene mine har MYE besøk hjemme!

Både på dagtid, og ganske ofte også overnattingsgjester. Så du må ikke tolke det som at nabobarn er uvelkomne hos oss!

Men jeg føler likevel at vi må ha vise begrensninger, og enkelte "pusterom" hvor bare familiemedlemmer er i huset. Og da helst på de tidspunktene jeg nevner,ved måltider, og rett etter arbeidstid.

Det er jo heller ikke bokstavelig ment at jeg "jager" dem! Men jeg sier ifra at de må gå hjem, eller gå ut å leke.

Ja, det er barnas hjem også. Men det er først og fremst vi voksne som har behov for tid og ro til å slappe av, koble ut og være "oss selv" mellom hjemmets 4 vegger!

Ungene har tross alt flere hus å velge imellom for å leke, eller de kan være ute.

Mens vi voksne kun har vårt eget hjem for å oppholde oss og slappe av.

Huset vårt er ikke så stort at ungene kan fly rundt uten at vi merker det, derfor orker jeg ikke at vårt hus skal være "fritidsklubben i gata"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240418-nabobarn/#findComment-1858695
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...