Gå til innhold

Kanskje han får tenner før konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Lillegutt nærmer seg 10 mnd nå, men ingen tenner har han. Så nå begynner jeg å lure på om han kanskje aldri skal få tenner ;).

Det kan jo bli ganske spennende å få tilpasset gebiss til et barn. Vil anta det må justeres ganske ofte...

Kan ikke noen av dere som også har hatt barn som har vært sene med å få tenner fortelle meg når de tennene kom frem!!!

Fortsetter under...

Gjest Flystripa

Nabogutten fikk sin første tann da han var 15 måneder. 7 uker senere hadde han fullt "gebiss" ;o)

Det var visstnok et helvete, for ungen hylskreik alle nettene i denne perioden.

Sikkert forferdelig vondt, for gommene blir vel hardere etterhvert.

Nabogutten fikk sin første tann da han var 15 måneder. 7 uker senere hadde han fullt "gebiss" ;o)

Det var visstnok et helvete, for ungen hylskreik alle nettene i denne perioden.

Sikkert forferdelig vondt, for gommene blir vel hardere etterhvert.

Huff, ja det har jeg også hørt. Vi får tro han er en hardhaus, lillegutten vår...

Annonse

Snuppa fikk sine første tenner 10 mnd gammel. De kom samtidig, oppe. Nå er hun litt over ett år og har i tillegg fått 2 nede.

Godt å høre. Han har store buler nede i gommen. Det har han hatt siden mai!!! Og jeg venter og jeg venter, men ingenting skjer.

For ikke så alt for mange tiår siden var gebiss det hippeste man kunne få til konfirmasjonen ;-)

Fra spøk til alvor, mine unger har fått sin første tann ved hhv. 8, 5 og 10 måneders alder. Eldstemann måtte forresten vente 2 år fra han felte hjørnetennene oppe og til de nye tennene kom opp. Da var JEg nervøs - for at han skulle se ut som en kanin resten av livet :o)

Slapp av, de kommer HELT sikkert!

Eldstemann fikk tenner etter ettårsdagen (på bildene fra bursdagen ser vi en tannløs munn!) - tror han var ca 13 mnd. Han er også sein til å felle tenner, den første tanna forsvant endelig en drøy måned etter 7 årsdagen. Foreløpig den eneste....

Andremann fikk vel første tann rundt 10 mnd, tror jeg.

Tredjemann fikk to tenner da hun var 8 mnd, og så gikk det mangfoldige måneder før neste kom - tror det var 4-5 mnd mellom tann nr 2 og nr 3...

Måtte bare lese innlegget for overskriften var jo så herlig.....

De får alle tenner, men noen har bedre tid enn andre. Gullklumpen din er bare litt nølende og vil ha fine tenner lengre enn de som får dem tidelig....he, he

Jeg trodde en stund at min datter aldri skulle få hår....Og barnepiken spurte om når den lille ville få hår (hun var da 2 1/2), og jeg så alvorlig på mitt barns passer og sa: -Men kjære, jeg var nærmere ti år da jeg fikk hår....¨

Jeg har mange ganger ledd av ansiktsuttrykket til denne herlige barnepiken.

Vel, min datter var nærmere fire år før det virkelig ble skikkelig hår av det!

Lykke til videre med gullungen!

Annonse

Poden fikk første tanna da han var 11 mndr - ei fortann oppe. Og det tok lang tid før neste tann kom, så han så ganske morsom ut en stund ;o)

Lillesøster var rundt 8-9 mndr da hun fikk sine første to tenner - begge HJØRNETENNENE oppe !!!! Og sånn gikk hun i et par måneder før fortennene kom - hun gikk bare under kallenavnene "lille vampyr" og "nåsså" (fra The julekalender) .... På julebildene er hun så søt i rød kjole og et stort vampyrglis :o)

Ei anna jente på barseltreffet var langt over ett år før hun fikk tenner, så de kommer nok!

Hilsen

Poden fikk første tanna da han var 11 mndr - ei fortann oppe. Og det tok lang tid før neste tann kom, så han så ganske morsom ut en stund ;o)

Lillesøster var rundt 8-9 mndr da hun fikk sine første to tenner - begge HJØRNETENNENE oppe !!!! Og sånn gikk hun i et par måneder før fortennene kom - hun gikk bare under kallenavnene "lille vampyr" og "nåsså" (fra The julekalender) .... På julebildene er hun så søt i rød kjole og et stort vampyrglis :o)

Ei anna jente på barseltreffet var langt over ett år før hun fikk tenner, så de kommer nok!

Hilsen

Hjørnetennene oppe først? Gulp. Yngstejenta her er snart to og et halvt år og har enda ikke hjørnetenner oppe. Det er bare dem hun mangler nå, og de har sett ut som de står på spreng i evigheter, men de bryter ikke gjennom. Hrmf. Håper de kommer snart da, sånn at colgate-smilet blir komplett. ;-)

Gjest trultemor26

Godt å høre. Han har store buler nede i gommen. Det har han hatt siden mai!!! Og jeg venter og jeg venter, men ingenting skjer.

Jenta mi hadde også store buler oppe i en good stund. Men plutselig en dag, i forbindelse med feber og oppkast så kom dem frem!

For ikke så alt for mange tiår siden var gebiss det hippeste man kunne få til konfirmasjonen ;-)

Fra spøk til alvor, mine unger har fått sin første tann ved hhv. 8, 5 og 10 måneders alder. Eldstemann måtte forresten vente 2 år fra han felte hjørnetennene oppe og til de nye tennene kom opp. Da var JEg nervøs - for at han skulle se ut som en kanin resten av livet :o)

Slapp av, de kommer HELT sikkert!

Jeg regner jo absolutt med det, da. Var sikker på at de skulle komme i mai, for da begynte det å bule skikkelig. Men, neida...

Godt jeg er ganske tålmodig!

Eldstemann fikk tenner etter ettårsdagen (på bildene fra bursdagen ser vi en tannløs munn!) - tror han var ca 13 mnd. Han er også sein til å felle tenner, den første tanna forsvant endelig en drøy måned etter 7 årsdagen. Foreløpig den eneste....

Andremann fikk vel første tann rundt 10 mnd, tror jeg.

Tredjemann fikk to tenner da hun var 8 mnd, og så gikk det mangfoldige måneder før neste kom - tror det var 4-5 mnd mellom tann nr 2 og nr 3...

Takk, det var godt å høre!

Måtte bare lese innlegget for overskriften var jo så herlig.....

De får alle tenner, men noen har bedre tid enn andre. Gullklumpen din er bare litt nølende og vil ha fine tenner lengre enn de som får dem tidelig....he, he

Jeg trodde en stund at min datter aldri skulle få hår....Og barnepiken spurte om når den lille ville få hår (hun var da 2 1/2), og jeg så alvorlig på mitt barns passer og sa: -Men kjære, jeg var nærmere ti år da jeg fikk hår....¨

Jeg har mange ganger ledd av ansiktsuttrykket til denne herlige barnepiken.

Vel, min datter var nærmere fire år før det virkelig ble skikkelig hår av det!

Lykke til videre med gullungen!

Tusen takk :)

Skulle likt å sett ansiktet til barnepasseren :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...