Gå til innhold

Hvor ble det av god gammeldags bursdagsfeiring hjemme?!?

Anbefalte innlegg

Datteren min blir 10 år om ett par uker. Selvsagt skal hun ha bursdagsfeiring med venninner.

MEN, i de siste årene har jeg fått inntrykk av at det er in å ha feks bowling-bursdag, bade-bursdag, hoppeloppeland-bursdag osv osv... Dvs nesten alt mulig annet rart enn å ha en hyggelig feiring hjemme, med god mat og drikke, leker, kanskje en film, ikke minst hverandres selskap.

Jeg synes at det ofte kan bli litt for mye av disse annerledes bursdagsselskapene. Men er redd for at ungene vil synes at det blir for kjedelig med et såkalt god gammeldags feiring hjemme?

Jeg har ikke så god råd, så jeg vil jo gjerne få til en feiring datteren min vil huske som et fint minne om sin 10-års dag, uten at jeg blir fullstendig blakket.

Kan noen kloke hoder hjelpe meg litt her? Noen gode råd, kanskje?

Smil fra...

Fortsetter under...

Mine unger har fått feire det siste barneselskapet (dvs. 12-årsdagen) på disko eller bowling.

Ellers har de måttet ta til takke med god, gammeldags feiring, og det har gått helt fint.

Kjør på med kake. pølser, snacks og et par leker, så går det fint :o)

Hvis barna er små og du er så heldig å kjenne noen større barn, så hyr et par til å arrangere lekene. Det har jeg gjort, og det er kjempepopulært når de store blir med på leken! (Trikset holder ihvertfall opp til 8-10 års alder)

Lykke til!

Gjest Missjan

Kanskje de setter pris på et skikkelig hjemmeparty, selv om jeg fort synes det går en del hundrelapper i godteri, kaker, etc der og.

Synes det høres gøy ut med å lage en slik man henger i taket hvor de skal slå på den til godteriet detter ned. Tenker på å lage en sånn selv av pappmasje, og lime på små silkedotter.

Ellers husker ungen min med fryd når de fisket etter godteriposer ned trappen.

Ellers har jeg dessverre ikke noen gode tips.

Det "liver opp" et standard hjemmeselskap hvis dere har det litt tema-aktig, f.eks. pysjparty eller at man kler seg i stil med sitt drømmeyrke, sitt idol el.l. Eller at alle skal komme med sprø frisyre.

Sleng ut noen sånne forslag, så kommer kanskje datteren din med noe hun har lyst til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...