Gå til innhold

Hvor mange venner inne samtidig?

Anbefalte innlegg

Vi bor i en bygd der sønnen min på 10 har tre like gamle kompiser, de går i samme klasse. Alle de tre andre har samme reglene om besøk, og det er at det kun er lov å ha en gjest om gangen. Det har stadig vekk skjedd at sønnen min har kommet slukøret hjem og sagt at "han hadde allerede besøk".

Forstår det når det gjelder han ene; de har tre barn og relativt lite hus, men de andre bor i vanlige eneboliger og han ene er enebarn.

Vår gutt har alltid fått lov til å ta med seg så mange han vil hjem, så lenge de ikke bråker eller lager ufred i huset. Sitter de på rommet el kan han omså ta med hele nabolaget. Synes det blir helt galt å lære ungene å velge mellom venner og sende noen hjem. Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240573-hvor-mange-venner-inne-samtidig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor?

Fordi jeg ikke orker å ha så mange inne av gangen - de sitter som regel og spiller data eller ser tv - og da er det passe med 2 sammen - med 3 (jenter) blir det fort krangler - og kommer det en til og ringer på - så ber jeg dem alle om å være ut og leke. Ikke pent å sende hjem en.

De fleste er vi bor har det sånn - mange unger? -"ut og lek!"

No problem

Annonse

Så lenge de leker og styrer på uten problemer og støy har vi ingen begrensninger.

Vi har gjerne 3-4 barn i tillegg til våre 3 og det går som regel helt fint :o)

Men jeg har alltid vært vant med mange barn rundt meg, og synes ikke det er så mye styr. Prøver å få dem til å rydde opp før de går hjem.

Fordi jeg ikke orker å ha så mange inne av gangen - de sitter som regel og spiller data eller ser tv - og da er det passe med 2 sammen - med 3 (jenter) blir det fort krangler - og kommer det en til og ringer på - så ber jeg dem alle om å være ut og leke. Ikke pent å sende hjem en.

De fleste er vi bor har det sånn - mange unger? -"ut og lek!"

No problem

Ja, men det kan da være moro å leke inne innimellom med mange venner også da. Ungene må jo også få bruke huset mener jeg. Jeg går i hvertfall ikke ut selv om jeg får mer enn en venn/venninne på besøk...

Jentene mine har lov til å ha så mange de vil på besøk sålenge de oppfører seg greit. Blir det for villt så sender jeg de bare ut å leke.

Ofte så har mellomste 1-2 lekebesøk, og elste 3-4 stk. Så til tider så er det 7-9 barn her inne samtidig.

Hvis ikke det passer med besøk så sier jeg heller nei til alle lekebesøk istedenfor å begrense det til 1 stk.

Ja, men det kan da være moro å leke inne innimellom med mange venner også da. Ungene må jo også få bruke huset mener jeg. Jeg går i hvertfall ikke ut selv om jeg får mer enn en venn/venninne på besøk...

Huset er fullt når gubben er hjemme med dem -det er jeg som er "heksa" :-)

Han syns synd på dem - så dem får nesten rive ned huset for hans del...hehe

Annonse

Gjest kløverblomst

Hmmm. Det har jeg aldri tenkt over! Aner ikke om andre har regler for dette, faktisk.

Vi har ingen bestemte regler, men blir det mange, dvs hvis støynivået og aktiviteten blir stor, så sender vi dem ut. Sender dem også ut om det bare er en på besøk, hvis det bare blir løping og herjing. Og jeg sender dem ut hvis været er bra. Og hvis jeg generelt blir lei av å ha dem der.

Så hos oss: ingen regler, mor er diktator og bestemmer fra gang til gang. *fnis*

Gjest kløverblomst

Enig. Mye avhenger også av alder, syns jeg, og ikke minst av aktivitets- og støynivå.

Jeg fikk litt sånn... ut fra hva jeg leste i et annet innlegg er flisas unger ganske store. Skal virkelig ikke en 12-14 åring få lov til å ha to venninner på rommet sitt samtidig? Sitte og høre på musikk, prate om gutter og lese i blader? Nei, sånne regler blir dumme for meg!

Enig. Mye avhenger også av alder, syns jeg, og ikke minst av aktivitets- og støynivå.

Jeg fikk litt sånn... ut fra hva jeg leste i et annet innlegg er flisas unger ganske store. Skal virkelig ikke en 12-14 åring få lov til å ha to venninner på rommet sitt samtidig? Sitte og høre på musikk, prate om gutter og lese i blader? Nei, sånne regler blir dumme for meg!

jeg har unger hjemme på 4, 9 og 14 år :)

Hmmm. Det har jeg aldri tenkt over! Aner ikke om andre har regler for dette, faktisk.

Vi har ingen bestemte regler, men blir det mange, dvs hvis støynivået og aktiviteten blir stor, så sender vi dem ut. Sender dem også ut om det bare er en på besøk, hvis det bare blir løping og herjing. Og jeg sender dem ut hvis været er bra. Og hvis jeg generelt blir lei av å ha dem der.

Så hos oss: ingen regler, mor er diktator og bestemmer fra gang til gang. *fnis*

Som hos oss det - jeg er heksa som koemmer hjem og jager alle ut av sofaer og kjøleskap - :_)

Gjest kløverblomst

jeg har unger hjemme på 4, 9 og 14 år :)

Ja, det var vel noe sånt jeg hadde fått med meg. Og det var derfor jeg syns det var rart. :-) Kan ikke 14-åringen få ha 2-3 venninner inne på rommet samtidig? Det er noe annet med h*n på 9! Det kan fort bli både livlig og vilt. Forsåvidt også den på 4.

Ja, det var vel noe sånt jeg hadde fått med meg. Og det var derfor jeg syns det var rart. :-) Kan ikke 14-åringen få ha 2-3 venninner inne på rommet samtidig? Det er noe annet med h*n på 9! Det kan fort bli både livlig og vilt. Forsåvidt også den på 4.

Lar nå ungene ha så mange venner inne som de vil jeg da uavhengig av alder, så lenge de oppfører seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...