Gå til innhold

Søknad om fødselspenger til ********* trygdeetaten

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med dette herket nå, og ca halvparten av punktene utenom navn, adresse og personnummer kan jeg jo ikke svare på.

Jeg vet termin, men ikke når og hvor barnet blir født.

Ikke har jeg en fast månedslønn heller og kan ikke oppgi bruttoinntekt som en bestemt sum heller - og dermed kan jeg heller ikke oppgi stillingsprosent.

Jeg vet heller ikke om arbeidsgiver forskutterer lønnen eller ikke.

*Dån*

Er det meningen at vi må gjøre dette etter fødselen? Trodde det skulle være inne før permisjonen tok til jeg.... , dvs før tre uker før termin.

Fortsetter under...

Gjest kløverblomst

Hvor barnet blir født - det vet du jo. Du har vel fått avklart hvilket sykehus du skal føde på? Tidspunktet for fødsel kan du selvsagt ikke vite, men du kan oppgi termin.

Om arbeidsgiver forskutterer sjekker du med arbeidsgiver. Månedslønna, hvis den er svært variabel, så ville jeg oppgitt sånn ca gjennomsnitt. Men stillingsprosent, det er jo bare å se sånn i snitt hvor mye du jobber pr. uke, sett over flere uker. Er du ikke ansatt i en eller annen stillingsprosent? Har du ikke fast ansettelse?

Gjest ikke alltid slik

Hvor barnet blir født - det vet du jo. Du har vel fått avklart hvilket sykehus du skal føde på? Tidspunktet for fødsel kan du selvsagt ikke vite, men du kan oppgi termin.

Om arbeidsgiver forskutterer sjekker du med arbeidsgiver. Månedslønna, hvis den er svært variabel, så ville jeg oppgitt sånn ca gjennomsnitt. Men stillingsprosent, det er jo bare å se sånn i snitt hvor mye du jobber pr. uke, sett over flere uker. Er du ikke ansatt i en eller annen stillingsprosent? Har du ikke fast ansettelse?

presisering: i Oslo er det stor sjanse for å ikke få føde på det sykehuset man får tildelt. (Men man skal selvsagt allikevel skrive opp det sykehuset man har fått tildelt, og den terminen man har fått).

Gjest kløverblomst

presisering: i Oslo er det stor sjanse for å ikke få føde på det sykehuset man får tildelt. (Men man skal selvsagt allikevel skrive opp det sykehuset man har fått tildelt, og den terminen man har fått).

Man har fått tildelt et sykehus, dvs man har søkt om fødeplass (legen gjør dette), og man får vite hvilket sykehus det er ment at man skal føde på. Det er selvsagt dette man oppgir. Barnet kan likevel bli født i bilen på vei fra hytta, eller på en parkeringsplass, men det er det ikke ment at man skal ta høyde for i svaret. :-)

Dersom du har en inntekt som varierer, skal det legges til grunn en lengre periode enn siste fire uker.

"e) I et arbeidsforhold med skiftende arbeidsperioder eller inntekter skal et lengre og mer representativt tidsrom enn fire uker legges til grunn."

Ta med deg kopi av ligningen for de siste tre årene, samt alle lønnsslippene hittil i år, og send dem med.

Annonse

Man har fått tildelt et sykehus, dvs man har søkt om fødeplass (legen gjør dette), og man får vite hvilket sykehus det er ment at man skal føde på. Det er selvsagt dette man oppgir. Barnet kan likevel bli født i bilen på vei fra hytta, eller på en parkeringsplass, men det er det ikke ment at man skal ta høyde for i svaret. :-)

Det er nettopp det det er.

Ble barnet født på sykehus eller under transport/hjemme er faktisk spørsmålet.

Fødselsdato vet jeg heller ikke.

Jeg studerer og har jobbet som ekstravakt, så en stillingsprosent aner jeg ingenting om.

Jeg studerer og har jobbet som ekstravakt, så en stillingsprosent aner jeg ingenting om.

Du skal nok krysse av på at barnet blir født hjemme dersom du har planlagt hjemmefødsel og får litt økonomisk støtte for det.

Gjest Tatjana

Men når de ser på skjemaet så ser de jo av termindatoen at barnet ikke er født enda. Blir det transportfødsel eller på et annet sykehus enn du har fått tildelt, så sier fra om det etterpå. Det er sånn for oss alle, og det går helt fint. :-)

Du skal nok krysse av på at barnet blir født hjemme dersom du har planlagt hjemmefødsel og får litt økonomisk støtte for det.

Det står "ble".

Kan jeg få ekstra støtte om jeg velger å føde småen under transport til sykehuset? ;-)

Men når de ser på skjemaet så ser de jo av termindatoen at barnet ikke er født enda. Blir det transportfødsel eller på et annet sykehus enn du har fått tildelt, så sier fra om det etterpå. Det er sånn for oss alle, og det går helt fint. :-)

Okei, da lar jeg bare være å fylle ut de punktene jeg ikke kan svare på.

Det står "ble".

Kan jeg få ekstra støtte om jeg velger å føde småen under transport til sykehuset? ;-)

*Fnis* Da legger du bare ved et notat hvor du skriver at du søker på forhånd og derved ikke vet noe om omstendighetene rundt fødselen enda. :o)

Det står "ble".

Man får faktisk litt penger hvis det blir fødsel utenfor sykehuset selv om det ikke er planlagt. Mener det var rundt 1500 kr...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...