Gå til innhold

Endelig ser det ut som problemet er løst :-) (sengevæting)

Anbefalte innlegg

Gjest Martinan

Ja,det er klart, det vet jeg. Men når mønsteret er akkurat det samme hos henne som de andre to, ser jeg jo at hun nok er en sengevæter.

Liker ikke helt det der med bleier, fordi det blir en sovepute for dem. Men vi bruker det når vi overnatter borte og på hytta.

Tror ikke en sengevæter vil velge å tisse i bleien av ren latskap. Det er jo ingenting en sengevæter ønsker mer her i verden enn å slutte å tisse på seg. Slutter hun/han å tisse på seg, så kan jo barnet samtidig slutte med bleier. dette vet jo barnet.

Fortsetter under...

Gjest Martinan

Datteren min nekta å bruke bleier fram til hun var syv år. Da orka verken hun eller vi mer sengetøyvask. Vi fant DryNight-bleiene og alt ble mye lettere. Siden hun var såpass stor, tror jeg aldri bleiene har vært sett på som "sovepute". Hun sover fortsatt med bleia på for sikkerhets skyld. Går alt like bra de neste dagene, forsvinner nok bleia!

Syns det er riktig måte å se på bleier på, at det er et hjelpemiddel for å redusere konsekvensen av tissingen, og ikke en sovepute.

Gjest Martinan

Minirin _og_ bleier.

Selv om man bruker bleier for sikkerhets skyld, så er det fint at man kan ta minirin for å stort sett våkne med tørr bleie (kalles "nattruse" hos oss ;-))

Klart man kombinere flere hjelpemiddler.

Og man skal ikke undervurdere effekten av å kunne vise til tørr bleie etter en lang natt :o)

Så flott! Jeg kommer også fra en familie med sengevætere, både jeg, søstra mi og faren min hadde problemet. Bare søstra mi brukte minirin. med faren min fikk de beskjed om at det var fordi han var "nervøs", det var nok ikke så lett for min bestemor å svelge (dette var på 50-tallet) jammen bra det finnes medisiner man kan bruke nå!

heldigvis har ikke mine unger arvet problemet, jeg ser på alt som er tørt som en kjempebonus.

Vi har dog ett problem, og det er skvetting i trusa på 4-åringen. -samme problemet hadde jeg, så det er kanskje en sammenheng der også?

Men gratulerer til deg og jenta di, det er SÅ deilig når sånt løser seg :-)

Annonse

Syns det er riktig måte å se på bleier på, at det er et hjelpemiddel for å redusere konsekvensen av tissingen, og ikke en sovepute.

Vi har iallefall funnet ut dette etterhvert. Jeg tror ikke det er mange "store unger" som bevisst tisser seg ut på natta...

Så flott! Jeg kommer også fra en familie med sengevætere, både jeg, søstra mi og faren min hadde problemet. Bare søstra mi brukte minirin. med faren min fikk de beskjed om at det var fordi han var "nervøs", det var nok ikke så lett for min bestemor å svelge (dette var på 50-tallet) jammen bra det finnes medisiner man kan bruke nå!

heldigvis har ikke mine unger arvet problemet, jeg ser på alt som er tørt som en kjempebonus.

Vi har dog ett problem, og det er skvetting i trusa på 4-åringen. -samme problemet hadde jeg, så det er kanskje en sammenheng der også?

Men gratulerer til deg og jenta di, det er SÅ deilig når sånt løser seg :-)

Bestefar har alltid vært veldig forståelsesfull og opptatt av at dette er noe barnebarnet ikke kan noe for. Det har han poengtert for henne mange ganger. Først når jeg spurte om han hadde hatt samme problem, så fortalte han det. Helt tydelig at dette var et litt ømt punkt. Det kan ikke ha vært lett å ha dette problemet bare for få år siden :-(

Tror ikke en sengevæter vil velge å tisse i bleien av ren latskap. Det er jo ingenting en sengevæter ønsker mer her i verden enn å slutte å tisse på seg. Slutter hun/han å tisse på seg, så kan jo barnet samtidig slutte med bleier. dette vet jo barnet.

Ja for mange er det nok sånn. Men mine har ikke brydd seg så mye om at de tisser i senga. Det eneste som har hjulpet for han på 6 er at han må skifte på senga selv (lakenet da, og tørke/vaske av plastlakenet under). Da ble tissingen redusert med 50% iallefall. Men det skjer fortsatt noen ganger pr uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...