Gå til innhold

Ny barnehage i morgen!

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 4,5 år begynner i ny barnehage i morgen, og vi er veldig spente!

Hun kjenner ingen av barna der, selvom vi vet om 2-3 stykker som er småsøsken av storebrors klassekamerater.

Hun har gledet seg enormt helt siden hun fikk plassen i februar/mars, så jeg håper inderlig det blir en fin start for henne.

Hun er vant til barnehage, har gått i kommunal familiebarnehage med fast "basedag" med mange barn, men denne nye barnehagen er ganske mye større enn den hun kom fra.

Noen som har skiftet barnehage med så store barn som har noen lure tips? Jeg bør vel prøve å gjøre meg så "usynlig" som mulig i et hjørne et sted og la henne bestemme tempoet, eller?

Hun er ganske sjenert overfor ukjente, og bruker som regel en god stund på å bli husvarm...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240918-ny-barnehage-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går sikket fint!

Har tre barn selv og de to største har byttet bhg to ganger og det har gått kjempefint!

Tror det viktigste vi som foreldre kan gjøre er å akseptere at det tar tid for barna å bli kjent i en ny bhg uansett om de er sjenerte eller ikke. Mine barn er ikke sjenerte som regel men trengte likevel tid på å bli kjent med den nye tilværelsen. Jeg tror nesten det er like viktig at vi som foreldre blir kjente og trygge med den nye situasjonen.

La barnet ditt styre tempoet og "føle" seg fram slik hun vil. Hun blir etterhvert trygg og tilpasset. Lykke til!

Skriv gjerne noe om hvordan det gikk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...