Gå til innhold

Er det verdt strevet?


Gumman

Anbefalte innlegg

Sigurd er nå blitt 9 mnd. De siste månedene har det blitt mindre og mindre melk, etter hvert bare i venstre pupp. Han nekter å ta puppen bortsett fra om morgenen. Da vekker jeg ham for å gi ham litt pupp før jeg selv drar på jobb (pappan er hjemme). I angst for å miste melka helt, pumper jeg meg når jeg kommer hjem på ettermiddagen, samt på kvelden. Med mye strev greier jeg å pumpe ut mellom 20-40 ml hver gang ved hjelp av Synticinon. Det er tydeligvis ikke mye melk igjen.

Er det verdt strevet å få ut disse få dråpene? Jeg har allergi, og hadde av den grunn håpet på å gi Sigurd morsmelk så lenge som mulig.

Nå begynner jeg å føle at alt rundt pumping sliter veldig, samtidig som jeg hele tiden går og føler på at melkemengden går stadig nedover.

Hvor dyrebare er disse dråpene, og kan jeg like så godt amme han kun om morgenen, uten å pumpe noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Vi er med i WHOs vekststudie for brystbarn og fikk beskjed om at hver lille sup er dyrebar! Om det så bare er en liten slurk så gir dette beskyttelse til barnet. Så hvis du orker å fortsette ville jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Gumman.

Du synes det blir slitsommt å pumpe. Har du prøvd å stimmulere brystet og håndmelke istede? Noen synes det er lettere. Selv om produksjonen er lav, synes det som om de sykdomsforebyggende stoffene i melka er konstante. En liten tår om morgenen er på en måte en daglig gratis "vaksine". Ungå å stress og kos dere med morgenmaten og vurder om skal fortsette å pumpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...