2469 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hei, jeg er relativt ny her inne. Har observert dere kloke DOL`ere en stund og lest med stor interesse både her og under andre tema. Vi forsøker i disse dager å bli gravid. Jeg har ikke satt meg inn i alt dette vil medføre, men tanken slo meg i dag. Når man føder et barn, får man noe form for noe støtte fra noen instanser sånn helt i begynnelsen forutenom barnetrygden? Mener jeg har hørt noe om en enganggssum man får utbetalt eller noe. Stemmer dette? Og hva er barnetrygden på pr. i dag? Til info så er jeg gift, så ikke noe snakk om noe enslig mor eller noe. Takk for svar. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Her finner du informasjon: http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie&path=f_oedsel_mrog_mradopsjon Er du i jobb, får du fødselspenger, da regnes det ut av inntekten din, fyller du ikke de kravene får du en engangsum på 33.584,- 0 Siter
laban Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Barnetrygden er på kr. 970 pr. mnd. Hvis du ikke får fødselspenger ("lønnet permisjon"), får du engangsstønaden i stedet, slik Shira12 har forklart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.