Gå til innhold

Hvilke virkemidler...?

Anbefalte innlegg

Mitt mest brukte virkemiddel er ROS. Å utstråle min tilfredshet med barnet og hva de gjør.

Ellers når barna gjør slike ting som å klype, gjør jeg nok som deg. "du må ikke klype, det gjør veldig vondt og da blir mamma lei seg".

En hovedregel for meg er at det skal være lønnsomt å oppføre seg ok. Det er DA barnet får oppmerksomhet og det er da ting er skikkelig OK.

Gjør barnet kipe ting, ignorerer jeg, eller gir signaler på at det er ugreit.

Det betyr at jeg styrer mer når barna oppfører seg pent , enn når de ikke gjør det.

Dette har ikke noe med noe som helst å gjøre, men jeg må bare kommentere det:

"Samfunnskritiker" skrives med én M!

:o)

Fortsetter under...

delphina1365380402

Nå er jo super nannyene også utviklet av psykologer, med behavorismen som utgangspunkt for oppdragelse. Det betyr ikke at det ikke blir diskusjoner om det er psykologer innblandet. Heldigvis.

Disse norske psykologene er ikke behaviourister, heldigvis..............men har lang erfaring med barneoppdragelse i praksis.

sammfunnskritiker

Disse norske psykologene er ikke behaviourister, heldigvis..............men har lang erfaring med barneoppdragelse i praksis.

Nå har jeg ikke sett nevnte program. Men hvilken psykologisk retning tufter de sine prinsipper på?

(så skal jeg prøve å få med meg det neste programmet).

delphina1365380402

Nå har jeg ikke sett nevnte program. Men hvilken psykologisk retning tufter de sine prinsipper på?

(så skal jeg prøve å få med meg det neste programmet).

Ja, jeg ville tro at de praktiserer ut fra en humanistisk tradisjon.Alt tyder på det synes jeg. Du får se neste program - det er faktisk ganske bra!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...