Gå til innhold

Kyssing i barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest mitt 1barn
Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal reagere på dette.Sønnen min er 5 år og i dag var det hvilestund i barnehagen når jeg hentet han.Han og ei jente på også 5 år lå sammens og hvisket og tisket.Etterpå såurte jeg hva hva han hadde gjort i hvilestund.Dem får velge om dem vil sove eller ligge å lese i ei bok eller blad.Jeg og "Pia" har kyset i hvilestundet sa han.10 ganger på munnen.Jeg ble helt paff.Bør jeg reagere eller er dette nornalt for en 5 åring?

Skrevet

Slapp av - det er helt normalt!

De bare prøver ut ting og tang og det er iallefall spennende hvis de får "voldsomme" reaksjoner på det!

Gjest mitt 1barn
Skrevet

Slapp av - det er helt normalt!

De bare prøver ut ting og tang og det er iallefall spennende hvis de får "voldsomme" reaksjoner på det!

Ble bare litt usikker.Har ikke noen erfaringer med dette fra før

Skrevet

Nei, dette går virkelig ikke an!;-) Kyssa de bare 10 ganger!? Sønnen min har hatt 1 kjæreste fra han var 2,5 år, han! Nå er han snart 7, og de har nok kysset på munnen mer enn 10 ganger, ja!;-)

Det er altså helt normalt! Min sønn er derimot ikke helt "normal", men det er en annen sak...;-)

Skrevet

Det er helt normalt. De viser hengivenhet samtidig som det er litt spennende.

Skrevet

Ble bare litt usikker.Har ikke noen erfaringer med dette fra før

Det er helt naturlig å ikke vite helt hva som er vanlig og ikke. Og er det ikke fint at vi har DOL da???

Gjest mitt 1 barn
Skrevet

Det er helt naturlig å ikke vite helt hva som er vanlig og ikke. Og er det ikke fint at vi har DOL da???

Kjempefint :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er dønn normalt - og helt ufarlig. ;o)

Skrevet

Som de andre skriver, så er det helt normalt. "Pia" setter ham nok på plass hvis hun synes det blir for mye :-)

I tillegg vil jeg minne om at 5-åringers begrep om antall, tid og varighet ikke alltid stemmer med virkeligheten. Uansett om han kan telle til 20, 50 100, kan det hende at 10 kyss er en overdrivelse. Ikke at det har så veldig stor betydning om de kysset 2 eller 20 ganger, jeg mener bare at slike utsagn (i likhet med "jeg spiste 10 muffins i bursdagsselskapet") bør tas med en klype salt.

sammfunnskritiker
Skrevet

Jeg deler din bekymring på en måte. Å kysse andre barn i barnehagen kan være sjarmerende en liten stund. Men noen må jo også fortelle barnet om hvor vanlig og normald dette er/ikke er.

Å kysse andre barn på andre arenaer, f. eks på lekeplassen eller mc. donalds ville vell ikke vært helt det samme. Eller?

Skrevet

Jeg deler din bekymring på en måte. Å kysse andre barn i barnehagen kan være sjarmerende en liten stund. Men noen må jo også fortelle barnet om hvor vanlig og normald dette er/ikke er.

Å kysse andre barn på andre arenaer, f. eks på lekeplassen eller mc. donalds ville vell ikke vært helt det samme. Eller?

Kan han ikke kysse venninnen sin hvis de er sammen på lekeplassen og hun ("Pia") er med på det?

Det er ikke snakk om å kysse et barn han ikke kjenner som tilfeldigvis er på samme sted. Dette er et etablert par fra samme avdeling i barnehagen :)

sammfunnskritiker
Skrevet

Kan han ikke kysse venninnen sin hvis de er sammen på lekeplassen og hun ("Pia") er med på det?

Det er ikke snakk om å kysse et barn han ikke kjenner som tilfeldigvis er på samme sted. Dette er et etablert par fra samme avdeling i barnehagen :)

Jo det er helt normalt for alderen. Men barn lærer også nokså raskt at det ikke er vanlig å gå rundt forbi å kysse hven som helst, når som helst. Og det tror jeg de voksne på avdelingen har kontroll på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...