Gå til innhold

Fet kommune; kjenner du til dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Det skal være en dagmamma-ordning der to jenter (20 og 24) har slått seg sammen, og skal ha ti barn under tre år tilsammen.

Det er ikke familiebarnehage, ikke barnehage, kun et initiativ de har tatt.

Visstnok har tanten til hun ene drevet der før, og søsteren et år etter det, før de overtok nå.

Det er visstnok et sånt parkskur der, og et kjempestort og fint uteområde - men altså ikke noe særlig inneplass. De har ingen tilknytning til pedagog.

Foreldrene betaler 4.700,-, og mottar fortsatt kontantstøtte.

Mine spørsmål er;

* hva er egentlig dette?

* har du sett det, og er det forsvarlig?

Skrevet

For å svare på det første: Det høres ut som en normal, hvit dagmammaordning.

Skrevet

Jeg ville aldri i verden hatt ansvaret for 10 stk hvis det bare var meg og en til, så jeg syns det høres bittelitt spinnvillt ut. Tenk om det skjer noe med den ene og den må på legevakt, så står man igjen alene med 9 unger? Blir nesten svett av tanken. Er man dagmamma alene og har f.eks 2 stk i tillegg til eget barn så kan man ta med seg de andre i bilen om det skulle være noe sånt.

Gjest Persille
Skrevet

For å svare på det første: Det høres ut som en normal, hvit dagmammaordning.

Med fem barn under året?

Gjest Persille
Skrevet

Jeg ville aldri i verden hatt ansvaret for 10 stk hvis det bare var meg og en til, så jeg syns det høres bittelitt spinnvillt ut. Tenk om det skjer noe med den ene og den må på legevakt, så står man igjen alene med 9 unger? Blir nesten svett av tanken. Er man dagmamma alene og har f.eks 2 stk i tillegg til eget barn så kan man ta med seg de andre i bilen om det skulle være noe sånt.

Ingenting av dette høres greit ut i mine ører - det er derfor jeg lurer på om noen vet hva dette er, om det er noe jeg ikke vet...

Skrevet

Med fem barn under året?

Høres ikke forsvarlig ut, nei.

Men dagmammaer har jo ingen godkjennelsesordninger.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, men fordi dette ikke ser ut til å være deres private eiendom, men heller noe de leier av kommunen - så stusser jeg litt?

Skrevet

Nei, men fordi dette ikke ser ut til å være deres private eiendom, men heller noe de leier av kommunen - så stusser jeg litt?

Det skrev du jo ikke i hovedinnlegget.

Men jeg vet ikke... det behøver ikke være noen klausuler i leiekontrakten om hva lokalene skal brukes til.

Skrevet

Ingenting av dette høres greit ut i mine ører - det er derfor jeg lurer på om noen vet hva dette er, om det er noe jeg ikke vet...

Det er vel ikke begrensninger på antall barn per dagmamma? Bare anbefalinger?

Gjest Persille
Skrevet

Har ingen aning...

Gjest Persille
Skrevet

Det skrev du jo ikke i hovedinnlegget.

Men jeg vet ikke... det behøver ikke være noen klausuler i leiekontrakten om hva lokalene skal brukes til.

Nei, det er klart.

Jeg vet det ikke sikkert heller - men jeg bare ser for meg at noe slikt ikke eies privat.

Skrevet

Jeg synes ikke dette høres forsvarlig ut!

Det er jo en voksen mindre enn barnehageanbef.

Håper de har alternativer om en av dem blir syke, om et av barna skader seg og må til lege i full fart o.l.

Det er lov å prøve seg...

Får bare håpe at foreldrene til de barna som får plass der tenker seg ekstra godt om før de event. takker ja.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes ikke dette høres forsvarlig ut!

Det er jo en voksen mindre enn barnehageanbef.

Håper de har alternativer om en av dem blir syke, om et av barna skader seg og må til lege i full fart o.l.

Det er lov å prøve seg...

Får bare håpe at foreldrene til de barna som får plass der tenker seg ekstra godt om før de event. takker ja.

"Får bare håpe at foreldrene til de barna som får plass der tenker seg ekstra godt om før de event. takker ja."

Det er nettopp det som er greia - jeg kjenner noen som har fått plass, og vet forsåvidt litt mer enn det jeg skrev, men det trekker bare ytterligere ned.

De har litt lite erfaring med bhg.verden - så jeg har gitt dem endel tips til hva de kan se etter, hva de kan kreve, og hva de kan ønske - men det her virker helt på jordet...

Skrevet

Her i Danmark er alle dagmammaer ansatt av kommunen, og dagmammane passer opp til fire barn, pluss av og til et gjestebarn (pluss evt. egne barn).

Skrevet

Jeg er i Danmark og her er det max. fire barn per dagmamma (pluss evt. egne barn og av og til et gjestebarn så det kan godt bli fem).

Skrevet

Jeg er i Danmark og her er det max. fire barn per dagmamma (pluss evt. egne barn og av og til et gjestebarn så det kan godt bli fem).

Er=bor...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...