H@yley Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Tenkte jeg skulle kontakte noen skoler i nærmiljøet og melde meg som lærervikar for å tjene litt ekstra ved siden av min 50% stilling. Har en del fridager. Noen som har noen erfaringer? Hvor ofte blir man tilkalt, lønn, trivdes du etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241171-l%C3%A6rervikar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg jobbet som tilkalt lærervikar for flere år siden, og jobbet veldig ofte. Det ble vel ikke helt full stilling, men det var ikke langt i fra. Husker ikke timelønna, men det var ikke spesielt dårlig. Om jeg trivdes, vel jeg fant rimelig fort ut at jeg ikke skulle bli lærer. Jeg beundrer lærere veldig nå. Det er jo et enormt ansvar å skulle prøve å lære disse barna noe. Barn som overhodet ikke eier respekt - hverken for medelever eller lærere. Skjønner jo at en lærervikar ikke har så mye å stille opp med, men jeg ble sjokkert. Barn i tredje klasse utfordret meg så intenst at jeg fikk bakoversveis. Lettest var det faktisk med ungdomsskoleelvene. Greit, de testet meg de også, men godtok at jeg satte grenser. Men det var også koselige dager og timer da jeg stortrivdes. En periode hadde jeg ei klasse over en litt lengre periode. Det var herlig. Ble kjent med elevene og de med meg. Jeg fikk planlegge timene litt og følte jeg klarte å lære dem noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241171-l%C3%A6rervikar/#findComment-1865324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tula Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Stod på vikarliste på en skole for noen år siden. Ble oppringt i rykk og napp. Kunne gå et par uker uten noe. Og kunne gå opptil 3-4 uker med full tid. Langvarige vikariat var det jeg likte best, for da hadde jeg mulighet til å forberede meg, og faktisk få undervise og bli ordentlig med elevene. En sjelden gang ble jeg oppringt for bare en dag eller noen timer. Det var det mest slitsomme, for da fikk jeg aldri forberedt meg på noe. Stilte egentlig opp for å holde barna på klasserommet med en eller annen aktivitet. Vel, det positive med det hele var at jeg fant ut at læreryrket ikke var noe for meg=0) Og at jeg kunne slutte når jeg ville!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241171-l%C3%A6rervikar/#findComment-1865483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
teajenta Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg jobbet som tilkalt lærervikar for flere år siden, og jobbet veldig ofte. Det ble vel ikke helt full stilling, men det var ikke langt i fra. Husker ikke timelønna, men det var ikke spesielt dårlig. Om jeg trivdes, vel jeg fant rimelig fort ut at jeg ikke skulle bli lærer. Jeg beundrer lærere veldig nå. Det er jo et enormt ansvar å skulle prøve å lære disse barna noe. Barn som overhodet ikke eier respekt - hverken for medelever eller lærere. Skjønner jo at en lærervikar ikke har så mye å stille opp med, men jeg ble sjokkert. Barn i tredje klasse utfordret meg så intenst at jeg fikk bakoversveis. Lettest var det faktisk med ungdomsskoleelvene. Greit, de testet meg de også, men godtok at jeg satte grenser. Men det var også koselige dager og timer da jeg stortrivdes. En periode hadde jeg ei klasse over en litt lengre periode. Det var herlig. Ble kjent med elevene og de med meg. Jeg fikk planlegge timene litt og følte jeg klarte å lære dem noe. Hjelpe meg her var det mye negativt.... Jeg har jobbet en del som lærervikar og fikk 120 (?) kr i timen. Men, vet at det varierer fra kommune til kommune. Hvis du har lyst til å være lærervikar kan du ta kontakt med service kontoret i kommunen og få et skjema du kan fylle ut. Da blir du satt på en liste som er tilgjengelig for alle skolene i kommunen. Det kan også være en idè å oppsøke de skolene du kunne tenke deg å jobbe på slik at de får sett ansiktet ditt. Som regel så er det lite vikarbehov på starten, men tar seg veldig opp før jul. Det viktigste er at du er fleksibel, og stiller opp når de trenger deg. Det er litt vanskelig å få vikariater hvis man ikke har noe relevant erfaring, evt lærerutdannelsen, men litt uti året blir listen tømt for kvalifiserte lærere, så da åpner det seg for andre. Hvis du synes det frister å prøve, så er det jo bare å ta kontakt. De andre virker veldig negative her, synes jeg. Ja, det er slutt på den tiden da de sitter stille hele skoledagen og ser opp til læreren sin. Men, det er en veldig spennende og utfordrende jobb. Og hver elev har sin sjarm! ) Hilsen læreren 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241171-l%C3%A6rervikar/#findComment-1865553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
simane Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg jobbet i 2 år som lærervikar og pendlet mellom 2 skoler. Jeg druknet i tilbud og hadde fulle dager. Av og til må man være vikar som assistent og da er det lavere lønn. (Men mindre ansvar for da passer man på en elev bare.) Jeg var et halvt år klassestyrer for 6. klasse og det var litt av en utfordring, men kjempemoro!!!!!! Ellers hadde var jeg et par ganger klassestyrer en mnd av gangen på småtrinnene. Det er lettere enn å steppe inn i en klasse for et par timer eller en dag. Lønna den gangen var 125 kr pr time og det er sikkert høyere nå. Jeg vil tro du vil få nok av timer, iallefall om du melder deg på flere skoler. Da er det 1. mann til mølla for skolene. Det er alltid et skrikende behov for vikarer i skolen. Anbefaler på det sterkeste å prøve deg. Det er kjempemoro å jobbe med barn og hadde jeg hatt nok poeng skulle jeg ha søkt lærerskolen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241171-l%C3%A6rervikar/#findComment-1866517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vikartimer Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Som ufaglært lærer får jeg 168 kroner for hver vikartime. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241171-l%C3%A6rervikar/#findComment-1866620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.