Gå til innhold

stønader - samboerskap

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg er alenemor for en seksåring, har vært det siden han var 1/2 år. Mottar dobbelt barnetrygd samt stønad til barnetilsyn, og lignes i skatteklasse II. Er i full jobb.

Nå har jeg fått meg kjæreste, og vi snakker om å flytte sammen.

Spørsmål: Må jeg melde fra til trygdekontoret med en gang, og stoppes ekstra barnetrygd/barnetilsyn umiddelbart? Eller kan jeg vente litt og se hvordan det går. Hva betyr det der med 12 av de siste 18 mnd?

Så lenge vi ikke har felles barn, kan jeg da fortsatt lignes i skatteklasse II?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241212-st%C3%B8nader-samboerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mister stønadene når dere har bodd sammen i 12 måneder. Før meldte man fra en gang i året, men nå er regelen for det endret; hvordan du gjør det praktisk vet jeg ikke, men det står sikkert i det meldingsskjemaet vi får i løpet av høsten.

Skatteklasse 2 beholder du som du sier til dere evt. får felles barn, eller gifter dere.

Gratulerer med samboer forresten!

Du mister stønadene når dere har bodd sammen i 12 måneder. Før meldte man fra en gang i året, men nå er regelen for det endret; hvordan du gjør det praktisk vet jeg ikke, men det står sikkert i det meldingsskjemaet vi får i løpet av høsten.

Skatteklasse 2 beholder du som du sier til dere evt. får felles barn, eller gifter dere.

Gratulerer med samboer forresten!

fortsetter hun ikke å få dobbelt barnetrygd også? det får eksen min

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...