Gå til innhold

Litt lenker, og lesestoff om tidlig pubertet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest namdaemun

Merkelig at dette er et fenomen som forskerne ikke blir helt kloke på. Og enda merkeligere at det gjelder barn fra mange land UNNTATT Sør-Korea! Kan det være fordi barna fra Sør Korea som regel er under 6 måneder når de blir adoptert og fortsatt bare drikker morsmelkserstatning? Eller er det fordi barna i Sør Korea bor i gode fosterhjem og derfor får rikelig av både mat og omsorg, mens i mange andre land bor de på barnehjem og får for lite både av det ene og det andre?

Ganske beroligene i hvert fall for meg som er mor til en jente fra Sør-Korea som snart fyller 7 år.

Merkelig at dette er et fenomen som forskerne ikke blir helt kloke på. Og enda merkeligere at det gjelder barn fra mange land UNNTATT Sør-Korea! Kan det være fordi barna fra Sør Korea som regel er under 6 måneder når de blir adoptert og fortsatt bare drikker morsmelkserstatning? Eller er det fordi barna i Sør Korea bor i gode fosterhjem og derfor får rikelig av både mat og omsorg, mens i mange andre land bor de på barnehjem og får for lite både av det ene og det andre?

Ganske beroligene i hvert fall for meg som er mor til en jente fra Sør-Korea som snart fyller 7 år.

Kanskje beroliggende for deg, men ikke for meg som har ei jente som nettopp er blitt 7 fra Colombia!!

Hun var 17 mnd når vi fikk henne og som rapportene viser, vokste hun raskt og tok fort igjen sine jevnaldrende! Selv om hun på ingen måte var underernært når vi fikk henne, kanskje heller feilernært.

Vi var hos legen med henne når vi var i Colombia og hentet henne han kunne beroligge oss med at hun ble 168 cm og en flott jente!!! He he........

Noe vi fremdeles tror!!! Hun vokser og vokser! Er lang.

Det som i grunnen er mest skremmende er at de ikke finner ut hvorfor det er sånn.

Og at Sør-Korea skiller seg ut fra de andre asiatiske landene!!!

Hilsen

Kanskje beroliggende for deg, men ikke for meg som har ei jente som nettopp er blitt 7 fra Colombia!!

Hun var 17 mnd når vi fikk henne og som rapportene viser, vokste hun raskt og tok fort igjen sine jevnaldrende! Selv om hun på ingen måte var underernært når vi fikk henne, kanskje heller feilernært.

Vi var hos legen med henne når vi var i Colombia og hentet henne han kunne beroligge oss med at hun ble 168 cm og en flott jente!!! He he........

Noe vi fremdeles tror!!! Hun vokser og vokser! Er lang.

Det som i grunnen er mest skremmende er at de ikke finner ut hvorfor det er sånn.

Og at Sør-Korea skiller seg ut fra de andre asiatiske landene!!!

Hilsen

Såvidt jeg har forstått er barna fra Sør-Korea i "godt hold" når de kommer. De får dermed ikke den samme vekst-spurten som andre. Det kommer jo både spedbarn og barn fra fosterhjem fra andre land også. Ellers skulle jeg ønske at noen kunne skrive om/oppgi lenker der det står hvordan en kan FOREBYGGE dette. For siden det har med ernæring å gjøre burde en jo også kunne forebygge. Eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...